Audi A3 detine o pozitie remarcabila in clasa compacta premium. Acum, versiunea de varf a gamei este pregatita pentru lansare, iar noul Audi S3 ofera 195 kW (265 CP) si tractiune integrala quattro permanenta. Gratie performantelor stralucitoare, mode

Audi A3 detine o pozitie remarcabila in clasa compacta premium. Acum, versiunea de varf a gamei este pregatita pentru lansare, iar noul Audi S3 ofera 195 kW (265 CP) si tractiune integrala quattro permanenta. Gratie performantelor stralucitoare, modelul vizeaza o placere deosebita a condusului, combinata cu versatilitatea de zi cu zi - la fel ca orice model Audi S.
Audi S3 redefineste standardele clasei din care face parte - la nivelul unei masini sport. Acceleratia, de la 0 la 100 km/h, necesita numai 5,7 secunde, iar aceasta este oprita doar atunci cand se atinge viteza maxima: 250 km/h. Extrem de agresiv, fara limitare de turatie si cu un profil acustic deosebit, motorul - 2.0 litri, supraalimentat, patru cilindri, injectie directa pe benzina (FSI) - se dovedeste a fi rafinat si cu performante inalte.
Prin intermediul cutiei de viteze cu sase trepte si a tractiunii integrale permanente quattro, puterea este transmisa catre rotile cu jante de 18 toli. Noul sistem de suspensie S sport ce echipeaza modelul Audi S3 permite un stil de condus sportiv combinat cu un nivel ridicat de confort. Modelul sport compact are reactii rapide la schimbarile de directie, prezinta caracteristici precise si sigure in privinta manevrabilitatii si, gratie tehnologiei quattro, permite o accelerare maxima la iesirea din viraje.
Potentialul dinamic al masinii sport cu trei usi este vizibil inca de la prima privire. Grila radiatorului, cu o singura rama, este cromata, bara frontala are un spoiler cu prize de aer de dimensiuni apreciabile, iar pragurile laterale au fost restilizate. Contrastante sunt atat difuzorul de culoare gri platinat din bara spate, cat si cele doua tevi de esapament cromate, de forma ovala, specifice gamei S. Oglinzile retrovizoare in nuante de aluminiu si spoilerul de pe acoperis in culoarea caroseriei dau un impact vizual si mai puternic.

Atmosfera sportiva

Interiorul transmite o atmosfera de sportivitate, prin materialele de inalta calitate si maiestria detaliului. Elementele care domina stilul sunt scaunele sport cu sectiuni laterale proeminente, capitonajul tavanului - de culoare neagra, dar disponibil si in nuante argintii - si panoul de bord analogic.
Pedalele, manerul schimbatorului de viteze si suflantele sunt in nuante de aluminiu, interiorul are finisaj negru Piano, iar alternativ poate fi in nuante de argintiu sau de gri lemn de mesteacan. Emblema S3, cu rosu si argintiu, este vizibila pe volanul sport imbracat in piele, pe panoul de instrumente, pe manerul schimbatorului de viteze si pe pragurile usilor. Scaunele sunt imbracate intr-o combinatie stofa/piele si, optional, in Alcantara/piele sau complet in piele. Tapiteria in doua nuante a scaunelor este decorata cu o cusatura in aceeasi culoare ca a sectiunii centrale.

FSI in cea mai puternica forma a sa

Motorul modelului S3 ofera tot ce se poate pretinde de la un propulsor sport, iar caracteristicile elimina orice urma de indoiala asupra potentialului. Motorul 2.0 TFSI, care combina injectia directa pe benzina si tehnologia supraalimentarii, are o putere de 195 kW (265 CP) la 6.000 rot/min. Si, la numai 2.500 rpm, se atinge deja un cuplu impresionant de 350 Nm - o putere de tractiune ce ramane constanta pana la 5.000 rot/min. Intr-un traseu mixt, motorul 2.0 TFSI arata o noua fateta a performantelor sale, astfel ca atinge un consum de numai 9,1 litri la 100 km - inca o dovada a randamentului tehnologiei TFSI dezvoltata de Audi.
Comparativ cu modelul A3, acest motor este o versiune avansata care a fost supusa unor modificari fundamentale. Noua supraalimentare are turbina marita si rotor compresor ce genereaza o presiune de 1,2 bari - un nivel neobisnuit de ridicat. Modificarea semnificativa a intercooler-ului scade temperatura aerului compresat, ceea ce mareste volumul necesar pentru combustie.
Pistoanele cu cap mai puternic si tija intarita cu noi conexiuni transmit forta deosebita catre arborele cotit. Blocul cilindrilor a fost intarit, iar capul acestora este facut dintr-un aliaj nou, rezistent la temperaturi mari.
Sincronizarea axului cu came de la evacuare a fost adaptata pentru a face fata puterii mult marite. Injectoarele de inalta presiune, cu sectiune transversala largita, trimit combustibilul direct in camera de combustie.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.