2 August 2006de Valentin Bolocan

Lectura de 2 minute

Vanzarile la nivel global ale General Motors (GM) au scazut cu peste 7% in trimestrul al doilea, comparativ cu perioada similara a anului trecut, cererea ridicata din statele emergente, precum China, compensand doar partial pierderile semnificative c
Vanzarile la nivel global ale General Motors (GM) au scazut cu peste 7% in trimestrul al doilea, comparativ cu perioada similara a anului trecut, cererea ridicata din statele emergente, precum China, compensand doar partial pierderile semnificative consemnate in Statele Unite, transmite Reuters.
GM, cel mai mare producator mondial de automobile, a vandut 2,4 milioane de vehicule, in scadere cu 7,6%, in timp ce numarul de unitati comercializate pe piata americana s-a redus cu 17%. Vanzarile globale ale grupului au urcat cu numai 9% comparativ cu primul trimestru al anului. Totusi, GM a raportat in aceasta saptamana un profit operational aferent trimestrului al doilea care a depasit estimarile analistilor, fapt care a facut ca actiunile sale sa fie cotate la cel mai ridicat nivel din ultimele 10 luni.
Titlurile GM au incheiat tranzactiile de vineri in crestere cu 41 de centi, respectiv 1,3%, la 32,53 dolari pe unitate, sub maximul de 33,05 dolari pe unitate consemnat miercuri.
Pretul actiunilor grupului a crescut cu 65% in acest an, pe masura ce investitorii au reactionat fata de eforturile conducerii de a reduce costurile.
GM, care a inregistrat anul trecut pierderi de 10,6 miliarde dolari si se afla intr-un proces de restructurare, se confrunta cu scaderea cotei de piata in Statele Unite din cauza concurentei intense venite din partea unor companii straine precum Toyota Motor.
Analistii anticipeaza ca General Motors ar putea pierde in acest an in favoarea Toyota Motor prima pozitie in topul producatorilor de automobile in functie de vanzari.
De la inceputul acestui an, vanzarile globale ale GM au coborat cu 2,1%, la 4,6 milioane de vehicule, in special din cauza faptului ca grupul a evitat sa faca reduceri semnificative de preturi similare celor de anul trecut, pe piata nord-americana. Totusi, GM a consemnat in China un avans de 47% al vanzarilor, de la inceputul anului, desi anticipeaza o scadere a numarului de vehicule comercializate pe piata chineza in urma masurilor autoritatilor de limitare a consumului.
Vanzarile din China ar putea ajunge in 2006 la aproape 7 milioane de unitati, de peste trei ori mai mari comparativ cu anul 2000.
Compania prevede o crestere anuala de peste 20% a numarului de vehicule comercializate in China, a doua mare piata a sa, dupa cea din Statele Unite, a declarat recent directorul general al GM pentru China, Kevin Wale.
In Statele Unite, cota de piata a GM pentru autoturisme a coborat la 24,2%, de la 27,8% cu un an in urma.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.