INS sustine ca in 2004 romanii au cheltuit 4,5 miliarde RON pe lucruri noi: masini, echipamente si software

O cincime dintre firmele romanesti au avut activitati de inovare in perioada 2002-2004, cele mai active fiind firmele mari si
INS sustine ca in 2004 romanii au cheltuit 4,5 miliarde RON pe lucruri noi: masini, echipamente si software

O cincime dintre firmele romanesti au avut activitati de inovare in perioada 2002-2004, cele mai active fiind firmele mari si cele din domeniul industrial, potrivit unui sondaj realizat de Institutul National de Statistica (INS) si citat de MEDIAFAX.

Valoarea totala a cheltuielilor alocate in anul 2004 pentru inovare a fost de 4,58 miliarde de lei noi, iar ponderea cea mai mare a fost detinuta de achizitiile de masini, echipamente si software.

Companiile din industrie au mizat in special pe masini si echipamente, iar cele din domeniul industrial pe licente de brevete, inventii si know-how.

Ponderea intreprinderilor inovative in perioada 2002-2004, de 20%, este cu trei puncte procentuale mai mare decit in perioada 2000-2002. Din totalul intreprinderilor din industrie, 22% au fost inovative, in timp ce in sectorul serviciilor ponderea a fost de 17%.

In segmentul companiilor mari, 42% dintre firme au declarat ca au avut inovatii, fata de numai 16% in cazul intreprinderilor mici si de 25% pentru intreprinderile mijlocii.

N-avem bani sa ne innoim

Dintre intreprinderile inovative, 31% au mentionat ca factor de blocare al inovarii lipsa de finantare si 30% au mentionat costuri de inovare prea ridicate. In cazul firmelor noninovative, 26% au declarat ca factor de blocare costurile de inovare prea ridicate.

Din punct de vedere geografic, cele mai multe companii inovatoare sint in regiunea Bucuresti-Ilfov, iar cele mai putine in regiunea sud-vest Oltenia.

Sondajul a fost realizat pe baza raspunsurilor furnizate in luna iunie 2005 de un esantion de 11.542 de companii cu peste zece salariati. Rezultatele au o precizie de plus/minus 5%.

In cadrul studiului, inovarea reprezinta un produs (bun sau serviciu) nou sau semnificativ imbunatatit lansat pe piata sau introducerea in propria intreprindere a unui proces nou sau semnificativ imbunatatit.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.