Ministrul Sanatatii Eugen Nicolaescu a interzis farmaciilor sa comercializeze incaltaminte medicala, carucioare si anumite jucarii pentru copii. De pe urma acestei decizii au de suferit, in primul rand, reprezentantele si distribuitorii din Romania a

Ministrul Sanatatii Eugen Nicolaescu a interzis farmaciilor sa comercializeze incaltaminte medicala, carucioare si anumite jucarii pentru copii. De pe urma acestei decizii au de suferit, in primul rand, reprezentantele si distribuitorii din Romania ai unor producatori internationali, cum ar fi Scholl si Chicco.
''Din data de 8 iunie a.c., adica din momentul intrarii in vigoare a ordinului ministerial prin care se interzice vanzarea de incaltaminte medicala in farmacii, am oprit orice livrare catre unitatile farmaceutice. Nu stim de ce Ministerul Sanatatii Publice a luat o astfel de hotarare. Cert este ca vanzarile noastre au fost afectate in foarte mare masura'', ne-a declarat Dan Antonisen, director de vanzari Consumer Product Network - unic distribuitor Scholl in Romania. Acesta a precizat faptul ca, in tarile UE, incaltamintea medicala Scholl se vinde atat in farmacii, cat si in magazine:
''In Italia, 99 la suta din vanzarile incaltamintei medicale Scholl se face prin farmacii''.

Scholl: Vindeam de 100.000 de euro pe luna

In tara noastra, inainte de intrarea in vigoare a ordinului ministrului Nicolaescu, ''70-80 la suta din vanzarile Scholl se duceau catre farmacii''. Dan Antonisen ne-a spus ca, ''lunar, de la unitatile farmaceutice veneau circa 100.000 de euro. Aproape 80 la suta din aceasta suma o primeam, pentru incaltamintea distribuita, de la marile lanturi farmaceutice. In numai o luna de la punerea in practica a ordinului, vanzarile Scholl au scazut cu 50 la suta''. Acesta a adaugat faptul ca reprezentantii companiei Scholl din Romania au discutat deja cu membrii Comisiei de Sanatate din Senat: ''Din cate stim, ministrul Nicolaescu a semnat acest ordin la propunerea Comisiei de Sanatate din Senat. De aceea, avocatii nostri au luat legatura cu membrii acestei comisii, insa nu s-a rezolvat nimic. In continuare, vrem sa discutam si cu Eugen Nicolaescu pentru a permite comercializarea de incaltaminte medicala in farmacii''.
Pana la o rezolvare favorabila a acestei probleme, reprezentantii Consumer Product Network - unic distribuitor Scholl in Romania - sunt nevoiti sa se reorienteze pe piata de desfacere: ''Vom livra in continuare asa numita incaltaminte pe gamele profesionale catre spitale si clinici - pentru personalul medical. Aici, insa, vanzarile nu sunt foarte mari. Va trebui sa cautam magazine de incaltaminte care sa comercializeze si incaltaminte medicala Scholl. Si nu in ultimul rand va trebui sa aducem la cunostinta clientilor nostri faptul ca aceasta incaltaminte medicala nu se va mai gasi in unitatile farmaceutice, ci in diverse magazine de incaltaminte. Aproape 80 la suta dintre clientii nostri stiau ca gasesc incaltamintea Scholl in farmacii. Acum va trebui sa-i informam de unde pot cumpara in continuare produsele noastre''.

Afectat va fi si consumatorul

In acelasi timp, reprezentantii companiei Chicco din Romania spun ca ''ordinul ministrului Nicolaescu afecteaza, in primul rand, consumatorul''.
Razvan Badita, director executiv al Chicco Romania, ne-a declarat ca ''potrivit acestui ordin, in unitatile farmaceutice se mai pot comercializa doar jucarii pentru bebelusii cu varste de pana la trei luni, inele gingivale si jucarii de dentitie. Nu se mai pot vinde hainute si pantofi pentru copii, jucarii pentru bebelusii mai mari de trei luni si carucioare pentru copii. Aceasta decizie nu ne-a afectat vanzarile foarte mult. Vanzarile noastre au scazut cu 10-15 la suta si ne vom adapta pietei. Afectat este clientul. In momentul in care acesta cumpara dintr-o farmacie, spre exemplu, inele gingivale, farmacistul ii oferea mai multe informatii despre produs. Acum, clientul va gasi aceste produse in magazine, in hipermarketuri, unde nu va mai primi prea multe informatii''. Acesta a mai afirmat ca ''in urma cu 5-6 ani, vanzarile realizate prin farmacii reprezentau 78 la suta din totalul vanzarilor noastre. Dupa ce produsele noastre au inceput sa fie comercializate si in hipermarketuri, vanzarea prin farmacii a scazut la 60-70 la suta''.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.