La sfirsitul primului semestru al acestui an, vinzarile de autoturisme s-au majorat cu 7,8%, in timp ce numarul vehiculelor comerciale vindute a scazut cu acelasi procent.

Piata totala auto din Romania a consemnat un ritm de crestere d
La sfirsitul primului semestru al acestui an, vinzarile de autoturisme s-au majorat cu 7,8%, in timp ce numarul vehiculelor comerciale vindute a scazut cu acelasi procent.

Piata totala auto din Romania a consemnat un ritm de crestere de 5,1 puncte procentuale in perioada ianuarie-iunie 2006. Astfel, numarul de autoturisme, vehicule comerciale si autobuze a urcat de la 129.714 unitati la 136.268 de unitati in primul semestru din acest an. Defalcat, vinzarile de autoturisme au totalizat 117.456 de unitati in primele sase luni, in crestere cu 7,8% fata de perioada similara a anului precedent, in contrast cu piata vehiculelor comerciale, care a scazut cu 7,9%, la 18.148 de unitati.

Meci egal import-export

Potrivit datelor transmise de Asociatia Producatorilor si Importatorilor din Romania (APIA), pe segmentul autoturismelor s-a ajuns la o egalizare a vinzarilor de import cu cele din productia interna. Astfel, constructorii autohtoni au comercializat 59.265 de autoturisme, in timp ce importurile au ajuns la 58.191 de unitati. Daca importurile au urmat un trend puternic ascendent, in crestere cu 31,8%, vinzarile din productia interna au coborit cu 8,6% in primul semestru.

Topul vinzarilor

Cel mai important producator autohton Automobile Dacia a ramas marca cea mai vizibila pe piata, cu 49.803 de unitati comercializate, nivel ce reprezinta 42,4% din totalul autoturismelor noi vindute in primele sase luni.

Pe locul secund s-a clasat Daewoo, cu 9.462 de unitati vindute, ceea ce se traduce printr-o cota de piata de 8,1%. Pentru marcile din import, 9.164 de clienti au ales autoturismele Renault, ceea ce a facut ca marca franceza sa controleze 7,8% din piata auto romaneasca. Skoda a comercializat 8.863 de unitati, obtinind 7,5% din piata de masini noi, urmata de Volkswagen, cu 7.007 unitati si o cota de sase procente. Cota de piata a Peugeot a ajuns la egalitate cu cea a Opel, francezii reusind sa vinda 4.618 de unitati, iar nemtii 4.554 de unitati. Cu 4.075 de autoturisme comercializate in prima jumatate a acestui an, Ford a ajuns sa detina 3,5% din piata.

Stagnare de vara pentru autoturisme Datele pentru luna iunie ale APIA indica, comparativ cu luna mai, o stagnare pe segmentul autoturisme, cresterea fiind numai 0,1%. Tot in luna iunie, piata vehiculelor comerciale a inregistrat o scadere de 2,6 puncte procentuale. In luna iunie au fost vindute 23.488 de autoturisme si 3.445 de vehicule comerciale. Comparativ cu iunie 2005, vinzarile de autoturisme au fost practic similare, diferenta fiind de doar 30 de masini.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.