Duminica pasionatii sportului cu motor vor putea urmari
la Indianapolis o cursa in adevaratul sens al cuvantului. Daca anul trecut doar sase din cele 20 de monoposturi s-au luptat pe circuitul american, anul acesta toate echipele au dreptul s

Duminica pasionatii sportului cu motor vor putea urmari
la Indianapolis o cursa in adevaratul sens al cuvantului. Daca anul trecut doar sase din cele 20 de monoposturi s-au luptat pe circuitul american, anul acesta toate echipele au dreptul sa spere la puncte.
Doar team-urile ai caror bolizi au fost echipati cu pneuri Bridgestone au primit dreptul de a concura. Mai mult, cursa este considerata una dintre ultimele sanse pentru scuderia Ferrari, care nu a cedat inca sub tavalugul constructorului francez Renault. Circuit spectaculos, caldura mare si ambitii la cote inimaginabile. Cam asa se prezinta Indianapolis inainte de start.

Despre cursa

Anul 2000 a adus din nou Formula 1 in America pe un circuit reinnoit - Indianapolis Motor Speedway. Constructia circuitului a pornit de la faimosul oval care gazduieste curse de NASCAR sau cursa Indy 500, iar noul layout are o lungime de putin peste 4 km. La inceputurile Campionatului Mondial de Formula 1, cursa Indy 500 conta in clasamentul general al pilotilor, dar s-a renuntat la acest lucru dupa ce Jim Clark si Graham Hill au castigat aceasta cursa pentru echipa Lotus - europenii n-aveau nici o sansa, aici, in fata americanilor. Circuitul foloseste ovalul existent, linia dreapta principala si virajul 1, sensul de mers fiind cel orar. S-au mai construit alte sectiuni in mijlocul ovalului pentru a crea un circuit pe care sunt obisnuite sa alerge masinile de Formula 1.

Un pic de istorie

Intr-o cursa ce era complet necunoscuta pentru toti cei 22 de piloti (in anul de debut 2000), pilotul echipei Ferrari, Michael Schumacher, a dominat evenimentul de la start si pana la final. Ferrari a terminat atunci pe primele doua locuri, continuand dominarea avuta pana la acea cursa. Pana la finalul acelei curse David Coulthard (McLaren) mai avea sanse la titlul mondial, insa victoria categorica a masinilor Ferrari l-a fortat sa-si vada evaporate visele de campion mondial.
Anul 2001 a fost anul in care dublul campion mondial, Mika Hakkinen, a castigat aici ultima sa cursa, incantand fanii americani cu iscusinta sa dupa evenimentele tragice de la 11 septembrie intamplate chiar in luna in care s-a tinut si cursa.
In 2002 Michael Schumacher a dominat intregul week-end, insa numai pana la trecerea peste linia de sosire, cand a incetinit pentru a-i permite lui Barrichello sa se apropie; Rubens a trecut primul, cei de la Ferrari inregistrand astfel cea mai mica diferenta intre locurile 1 si 2 din istorie.
Cursa din 2003 a inceput in favoarea lui Kimi Raikkonen, acesta indepartandu-se de pluton dupa ce plecase din pole. Ploaia, insa, n-a fost intampinata cu zambete din partea pilotilor pe Michelin care si-au vazut disparand avantajul pe care-l avusesera in fata celor pe Bridgestone.
Odata cu parcurgerea tururilor Montoya se uita cum se naruie sansele sale de a deveni campion mondial (el a abandonat dupa o coliziune cu Rubens Barrichello), in timp ce Kimi isi arata forta. Totusi, Michael a fost cel care avea cel mai larg zambet dupa trecerea liniei de sosire, el castigand inca o data.

Castigatorii anteriori:

2005: M.Schumacher
2004: M. Schumacher (Ferrari)
2003: M. Schumacher (Ferrari)
2002 : R. Barrichello (Ferrari)
2001: M. Hakkinen (McLaren)
2000: M. Schumacher (Ferrari)

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.