Dupa ce si-a experimentat timp de 10 ani abilitatile manageriale in distributia de produse din diverse domenii, George Florea, director general al retelei de distributie de produse dentare
Denovo Medical, se pregateste sa impuna pe piata roma

Dupa ce si-a experimentat timp de 10 ani abilitatile manageriale in distributia de produse din diverse domenii, George Florea, director general al retelei de distributie de produse dentare
Denovo Medical, se pregateste sa impuna pe piata romaneasca standarde europene.

- Care este stadiul actual si ce oportunitati ofera piata romaneasca de produse dentare? Ce rol isi asuma Denovo Medical in acest context? Daca se poate, in cifre...
- In Romania, piata actuala de servicii stomatologice se ridica la o valoare cuprinsa intre 20 si 25 de milioane euro/an, dar se afla in crestere, potentialul ei anual, raportat la populatia tarii, fiind de 100 de milioane euro.
In ceea ce priveste piata de distributie de produse stomatologice, in acest moment este axata pe livrarea de produse catre clienti, influentand prin pret decizia acestora de alegere. Aceasta strategie este foarte potrivita in industrii cu competitie slaba si numar redus de produse.
Incepand cu luna iulie a acestui an, compania Denovo Medical, demareaza operatiunile prin infiintarea unei retele nationale de distributie de produse dentare, oferta acoperind intreaga gama de echipamente, accesorii si consumabile, necesare dotarii oricarui cabinet stomatologic. Ceea ce aducem nou este o abordare complexa a notiunii de client, care include, pe langa beneficiarii directi - cabinetele dentare si laboratoarele de tehnica dentara, si pe cei indirecti, si anume populatia, pentru care Denovo isi propune sa dezvolte programe si campanii de informare privind necesitatea preventiei bolilor dentare. Si daca tot abordam in termeni de business acest subiect, se poate spune ca o "investitie"de 50 de euro de doua ori pe an, in preventie, ne scuteste de costuri de mii de euro pentru tratamente stomatologice. Fara sa mai pomenim de economia de timp si de eliminarea atator suferinte.

- In ce masura exista o reteta generala a succesului in distributie, vazuta ca afacere, si care sunt ingredientele specifice domeniului in care ati ales sa investiti acum?
- E o reteta simpla, cu ingrediente putine, dar dificil de obtinut: logistica performanta, organizare riguroasa, investitie continua in capitalul uman si o promovare inteligenta, bazata pe cunoasterea pietei, adaptare si inovatie. In ceea ce priveste domeniul medical dentar, premisele succesului sunt conditionate de doi factori: calitatea dotarii cabinetelor si performanta serviciilor medicale prestate (ce depinde de profesionalismul cadrelor medicale, garantat de masura in care acestia sunt informati si tin pasul cu tehnicile dentare). Veriga dintre aceste doua elemente o constituie furnizorul, respectiv distribuitorul de produse dentare, de la unitul dentar si aparatura din ce in ce mai sofisticata, produsele de intretinere si igienizare, accesoriile si pana la materialele de constructie si procedura dentara. Pentru toate acestea termenul de "ultima ora" reprezinta o realitate concreta, un indice al dinamicii in acest domeniu. Aici intervine distribuitorul, care, pentru a atinge performanta, trebuie sa se informeze si el, permanent, despre evolutia produselor si tehnicilor stomatologice, sa "simta" piata si sa exploateze orice oportunitate de a-si oferta clientii.

- Ce aduce Denovo Medical nou pe piata romaneasca de distributie?
- Incercam sa impunem un nou concept de marketing al distributiei, sa fim nu doar o veriga de legatura intre furnizori si clienti, ci mai ales un partener puternic pentru clinicile si laboratoarele stomatologice, spre care vine cu oferte de solutii performante pentru excelenta in afaceri. Ma refer aici la un pachet complex de servicii logistice integrate, e-commerce, oferte tehnice personalizate, livrare door-to-door si asistenta tehnica cu timp de interventie, respectiv de livrare, garantate, suport profesional concretizat prin consultanta si cursuri de training "hands-on", consiliere si suport tehnic pentru instalarea si exploatarea echipamentelor.
Alte noutati aduse de Denovo Medical pe piata romaneasca a distributiei de produse dentare sunt ofertele de aplicatii IT integrate necesare managementului cabinetului stomatologic si gestionarii relatiei de afaceri cu Denovo, precum si serviciile financiare diversificate (credit, leasing). Altfel spus, putem ajuta la deschiderea unui cabinet dentar, prin pachetul de "start-up", ce ofera servicii de finantare a investitiei initiale, necesare pentru o dotare completa.

- Ce marci veti distribui?
- Garantia calitatii produselor oferite de noi este data de portofoliul de furnizori ai retelei, producatori europeni si americani, recunoscuti ca lideri de piata. Voi numi doar cativa: Dental EZ, Heraeus Kulzer, KerrHawe/Spofa, Miltex, Tuttnauer, Ultradent.

- Care este investitia initiala si ce planuri de viitor aveti?
- Investitia initiala este de 500.000 euro, concentrata in principal in stocurile de produse, dar si in capitalul uman, profesionalismul echipei fiind esential pentru succesul serviciilor noastre de distributie. Ca performanta, ne propunem atingerea unei cote de piata de 15% dupa primul an si o cifra de afaceri pentru 2008 de 5 milioane euro. Iar pe termen lung misiunea companiei Denovo Medical e sa devina lider national in distributia de produse dentare prin furnizarea de servicii cu inalt grad de profesionalism, scopul final fiind imbunatatirea calitatii si accesibilitatea serviciilor medicale in Romania.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.