Dupa ce in primele patru luni ale anului piata auto din Romania a fost inferioara celei din 2005, ritmul de crestere a vanzarilor de autoturisme noi a crescut in luna mai la 23.469, fata de 18.094 autoturisme in a cincea luna a anului precedent. Ast

Dupa ce in primele patru luni ale anului piata auto din Romania a fost inferioara celei din 2005, ritmul de crestere a vanzarilor de autoturisme noi a crescut in luna mai la 23.469, fata de 18.094 autoturisme in a cincea luna a anului precedent. Astfel, vanzarile din mai au crescut cu 30% fata de aceeasi luna a anului 2005, a comunicat Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Concret, in primele cinci luni s-au vandut 93.968 unitati, cu aproximativ 10% mai mult fata de perioada similara a anului trecut.
Contrar previziunilor sumbre facute la sfarsitul anului trecut, piata s-a revigorat fata de tendinta consemnata in primele patru luni ale anului, cand rata de crestere a vanzarilor s-a incetinit. Ritmul s-a diminuat in fiecare luna, de la aproape 20% in luna ianuarie la 4,6% in perioada ianuarie-aprilie, fata de intervalele similare ale anului trecut.
Principalul constructor roman, Dacia, a estimat ca vanzarile totale de autovehicule din Romania vor scadea cu 5% in acest an, iar unii importatori au prognozat o stagnare sau o crestere cu pana la 10%. Datele arata ca s-a mentinut in primele cinci luni un ritm de crestere mai ridicat la importuri decat in cazul automobilelor produse in Romania. Productia interna a urcat cu 24,7%, la 71.045 unitati, iar importurile s-au majorat cu 38,8%, la 33.683 unitati.
Dacia Group Renault a comunicat o reducere a vanzarilor cu 3,4% comparativ cu perioada ianuarie-mai a anului 2005, pana la 39.765 unitati. Daewoo continua trendul descendent, cererea pentru modelele fabricate la Craiova diminuandu-se cu 29,9%, pana la 7.459 unitati. Clasamentul marcilor de import ramane neschimbat fata de anul trecut, pentru primele sase pozitii.
Renault ocupa in continuare primul loc, cu 7.372 de unitati comercializate in primele cinci luni ale acestui an, in crestere cu 4% fata de intervalul similar din 2005, marca franceza fiind urmata de Skoda, cu 7.099 unitati si un avans de 41,2%.

Topul modelelor

Renault Clio este in continuare cel mai vandut model de import, cu 4.414 unitati vandute in primele cinci luni si o crestere de 19,8%. Pozitia secunda este ocupata de Skoda Octavia Tour, care urca o pozitie in urma unei cresteri de 95,4%, pana la 2.718 unitati. Renault Megane pierde, in schimb, o pozitie, plasandu-se pe treapta a treia cu vanzari in scadere cu 16%, la 2.464 unitati.
Urmatoarele locuri sunt ocupate de Skoda Octavia II - 2.102 unitati si o crestere de 7%, care pierde o pozitie, respectiv de Volkswagen Polo, care urca 11 pozitii pana pe treapta a cincea, cu un avans al vanzarilor de 252,8%.
Desi cererea pentru Skoda Fabia a marcat un salt de 31,1%, la 1.999 unitati, modelul pierde doua pozitii si se plaseaza pe cea de-a sasea treapta in clasamentul general.
Ponderea masinilor dotate cu motoare diesel a ajuns la 41% in totalul vanzarilor, respectiv la 51% pe segmentul de import.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.