Arenele Romane s-au transformat miercuri, 31 mai, intr-un cinematograf mut. Un public, relativ numeros, s-a transformat in spectatorul unui film in care actorii nu au replici, dar in care pianistul care acoperea vidul comunicarii verbale e intruchipa
Arenele Romane s-au transformat miercuri, 31 mai, intr-un cinematograf mut. Un public, relativ numeros, s-a transformat in spectatorul unui film in care actorii nu au replici, dar in care pianistul care acoperea vidul comunicarii verbale e intruchipat de patru violoncelisti si un tobosar de exceptie. Cvintetul se numeste Apocalyptica, vine din Finlanda si pentru mai mult de o ora, au cantat ce stiu mai bine - "cello-rock", adica interpretarea in maniera clasica a unor sonoritati ce acopera aria heavy-metal a ultimelor doua decenii. Cu atat mai meritoriu a fost astfel efortul finlandezilor, cu cat nu au beneficiat de un vocalist care sa usureze transmiterea muzicii. Si cu atat mai meritorie a fost reactia entuziasta a publicului, care a dovedit ca muzica rock e nu numai una care se asculta, bazata pe mesajul oral transmis, ci si una care se intelege si se decodeaza la nivel cognitiv.
Evenimentul a inceput in jurul orei 19, cu aparitia romanilor de la Bucium. Publicul amortit, masat in special in jurul corturilor cu bere, abia daca a sesizat ca cineva se produce pe scena, in asteptarea macar a unor priviri. Bucium a aratat insa un rock solid ritmic, bazat pe o tematica muzicala traditional romaneasca si pe aportul a doua violoniste. Din punct de vedere al compozitiei insa, la fel ca 99% din trupele de rock romanesti, nu au adus nimic nou. Aceeasi situatie si pentru trupa ce le-a urmat, Magica. Unitari in interpretare, dar fara "ear-candy". Publicul i-a sanctionat civilizat, cumparandu-si inca un rand de bere.
Concertul apocalipticilor a inceput curat, uscat, in jurul orei 21.30. Patru tronuri imense, cu cranii decupate in spatare au insemnat incubatorul de unde, asezati, cei patru rockeri scandinavi, pletosi, cu violoncelele in maini, s-au revarsat direct in urechile publicului, ridicat brusc in picioare. Fara menajamente. Producand unul din poate cele mai calitative acte live de pana in acest an din Romania. O prima concluzie: nu e nevoie de armate de animatoare, dans si voie-buna ca sa faci lumea sa danseze.
Un show total deci, in care pe langa compozitiile proprii, de pe ultimul lor disc "Amplified - A Decade Of Reinventing The Cello", Apocalyptica au dat drumul si cover-urilor Metallica care i-au scos in lumea larga. Un "Master of Puppets" in stomac, un "Enter Sandman" in plina figura, punctat de un "Nothing Else Matters" direct in inima au facut si ultimul rocker sa plece de la bere si sa se alature corului, care astfel a dat voce actorilor din filmul mut. Seara a continuat apoteotic, cu cei patru interpreti coborati de pe socluri, cantand la violoncel, in picioare, fluturandu-si pletele.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.