Se pare ca nimic nu este lasat la intamplare in ceea ce priveste decorul si ambianta unui mare cazino, unde totul este creat pentru a-i incuraja pe jucatori sa stea si sa cheltuiasca bani, relateaza BBC online, care dezvaluie cateva dintre trucurile
Se pare ca nimic nu este lasat la intamplare in ceea ce priveste decorul si ambianta unui mare cazino, unde totul este creat pentru a-i incuraja pe jucatori sa stea si sa cheltuiasca bani, relateaza BBC online, care dezvaluie cateva dintre trucurile folosite de cazinourile din Las Vegas.
De exemplu, oricine a fost in Las Vegas stie ca, imediat ce treci de usile unui cazino, esti inconjurat de o aura ciudata, artificiala. Potrivit lui Kati St Clair, psiholog al afacerilor, intentia este de a induce jucatorilor o stare asemanatoare transei. "Cazinourile te fac sa te simti euforic si increzator; jucatorii par ca doresc sa ramana cat mai mult acolo unde se afla si sa joace pana cand nu mai pot", afirma aceasta, care da si exemple de "trucuri ale mintii" care incurajeaza jucatorii. A sta la o masa dintr-un cazino din Las Vegas poate fi o experienta derutanta, pentru ca nu exista ceasuri nicaieri, iar lumina o imita pe cea naturala 24 de ore din 24. Cazinourile au un sistem de iluminare asemanator celei naturale pe care il folosesc noaptea, astfel incat jucatorii sa nu se opreasca si sa isi faca probleme ca "s-a facut tarziu". In ceea ce priveste muzica, aceasta este foarte similara celei din supermarketuri sau marile magazine, avand evident un efect similar.
Oxigen in sistemul de ventilatie
"Cazinourile te fac sa te simti ca <<in burta mamei>>. Intotdeauna sau aproape intotdeauna culoarea predominanta este rosu, muzica ambientala e neutra, nu e tare, fiind ca o secventa muzicala care se repeta avand usoare variatii, insignifiante, mai degraba decat cantece individiuale. Toate acestea contribuie la inducerea unei stari asemanatoare transei. Si cluburile de noapte utilizeaza tactici asemanatoare", este de parere psiholoaga St. Clair.
O alta tactica folosita de unele cazinouri americane se refera la mancare si bautura, care sunt gratis. Mancarea este de cele mai multe ori sub forma de snack-uri astfel incat jucatorii sa poata manca fara sa se opreasca neaparat din jucat.
De asemenea, mai circula o serie de zvonuri conform carora cazinourile din Statele Unite ale Americii nu ar folosi sisteme obisnuite de aer conditionat, ci unele mai speciale, care imprastie oxigen in aer, astfel incat jucatorii sa fie mai in forma, mai energici. Mai mult decat atat, se spune ca prin aceleasi sisteme de aerisire s-ar imprastia in aer si feromoni, care incurajeaza jocul "agresiv". Au existat si exista dezbateri aprinse pe aceasta tema, multi afirmand ca de fapt, sistemele "speciale" ale cazinourilor din SUA nu sunt de fapt decat subiectul unor legende urbane si ca nu este nimic adevarat in aceste povesti. Explicatia scepticilor se refera la faptul ca este nevoie de un sistem performant de ventilatie, pentru ca se fumeaza enorm in cazinouri, si nimeni nu doreste sa-si intoxice jucatorii, mai ales pe cei nefumatori. Mai ales ca aceasta procedura ar fi ilegala. Aceasta teorie "a oxigenului din sistemul de ventilatie al cazinourilor" este mentionata si in romanul lui Mario Puzo, "Fools Die".
Aproape de castig
Nimic nu-l incurajeaza pe un jucator sa continue sa joace decat cartile, zarurile sau bilele "foarte aproape de castig". Si in acest caz exista voci care spun ca aparatele din cazinouri sunt setate astfel incat sa ofere multe variante "foarte aproape de castig" jucatorilor, ca sa le dea impresia ca sunt foarte aproape de premiul cel mare.
"Un astfel de rezultat, la un pas de castig, ii face pe jucatori sa-si supraestimeze sansele de castig. Daca au pariat pe calul care a iesit al doilea, sau la cazino ii cad la automat doua cirese, iar cea de treia aproape ca a cazut si ea in linie, ei vor continua sa joace. Un dependent de jocuri de noroc va continua intotdeauna sa joace dupa ce a vazut ca <<mai avea putin>> si se umplea de bani" a declarat doctorul in psihologie Luke Clark, de la Universitatea Cambridge. "Atata vreme cat un jucator crede ca-si poate influenta norocul - dupa modul cum arunca zarul sau alegand pur si simplu numerele la loterie - va continua sa joace tot timpul. Acest sentiment fals de control mentine dorinta de a juca permanent. In concluzie, exista modalitati foarte subtile prin care cazinourile isi incurajeaza clientii, fie prin decor, ambient, sau alte tehnici foarte avansate de marketing" a mai completat dr. Clark. (D.M.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.