"De cate ori se duc in strainatate, germanii vorbesc mereu despre lipsa de inovatie a natiei lor, despre taxele mari si despre populatia imbatranita", este parerea lui Florian Langenscheidt, editorul acestei carti. "Cartea nu ne spune cum sa ne comportam, ci, mai degraba, sarbatoreste lucrurile bune produse de germani", a adaugat el. Lista a fost alcatuita de o serie de personalitati germane, precum Franz Beckenbauer sau realizatoarea de emisiuni de televiziune Sabine Christiansen.
Ghidul de 528 de pagini ofera multe motive pentru care germanii ar trebui sa fie mandri de ei. Totusi, criticii sunt de parere ca aceasta carte arata, de fapt, cat le este germanilor de dificil sa-si gaseasca o identitate nationala coerenta. "Cu cateva saptamani inainte de Cupa Mondiala, Germania doreste, in sfarsit, sa fie mandra de ea, dar nu stie cum sa o faca", este opinia cotidianului de stanga, Tageszeitung. De la reunificarea din 1990, Germania s-a zbatut sa creeze o imagine clara despre ea, ca natiune, dar s-a izbit de probleme importante, precum somajul si dezvoltarea foarte lenta. Un val recent de optimism public este datorat cancelarului conservator Angela Merkel, care figureaza si ea in aceasta carte. Aceasta, desi se arata mai putin optimista si sarmanta decat predecesorul sau, "a reusit sa creeze o perspectiva mai constructiva asupra lumii si asupra natiunii germane", potrivit cartii.
Un alt personaj prezent in acest volum este actualul suveran pontif, papa Benedict al XVI-lea. Multi sunt de parere ca alegerea unui papa german a fost un lucru benefic pentru imaginea Germaniei.
In carte mai sunt amintite unele momente de care germanii sunt mandri, precum caderea zidului Berlinului sau premiul Nobel pentru literatura castigat de Guenther Grass si victoria lui Boris Becker la Wimbledon. Mai contine elogii aduse unor lucruri de care Germania ar trebui sa se simta mandra in mod particular, precum Salonul BMW, covrigeii sarati si sistemul de asigurari sociale foarte generos.
Langenscheidt declara ca cea mai importanta calitate a germanilor este sentimentul de siguranta: "Cand mergi sa iei cina undeva, nu trebuie sa te temi ca nu-ti mai gasesti masina in parcare".
Ca elemente negative, Langenscheidt indica piticii de gradina, soferii agresivi de pe autostrazi si obsesia germanilor de a-si spala masina la fiecare sfarsit de saptamana. Publicatia TAZ este de parere ca aceasta carte, care va fi trimisa ambasadelor germane si centrelor culturale din lume, este mai degraba o dovada jenanta ca germanii se straduiesc prea mult sa-si creeze o imagine buna. Cartea va fi oferita si jurnalistilor care vor veni la Cupa Mondiala ale carei meciuri se vor desfasura in perioada 9 iunie - 9 iulie. (D.V.)
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro