Garda Nationala de Mediu, Ministerul Educatiei si Cercetarii, impreuna cu Unilever South Central Europe, au lansat recent programul national Micii Ambasadori ai Mediului, o competitie adresata elevilor din clasele 5 - 7, in urma careia, in fiecare ju
Garda Nationala de Mediu, Ministerul Educatiei si Cercetarii, impreuna cu Unilever South Central Europe, au lansat recent programul national Micii Ambasadori ai Mediului, o competitie adresata elevilor din clasele 5 - 7, in urma careia, in fiecare judet al tarii si in fiecare sector al Capitalei este desemnat un Ambasador al Mediului. Competitia se va desfasura in perioada 29 mai (inscrierea concurentilor) si pana in 30 iulie, in jurul temei "De ce crezi ca poti fi Ambasador de Mediu", elevii care doresc sa participe fiind invitati sa argumenteze, in cadrul unui eseu, motivul pentru care cred ca ar putea indeplini acest rol.
Juriul va fi compus din reprezentanti ai Garzii Nationale de Mediu si ai Ministerului Educatiei si Cercetarii, asistati de psihologi scolari. In urma jurizarii, cei 47 de mici ambasadori selectati, insotiti de profesorii coordonatori, vor participa la o tabara de mediu, unde vor fi pregatiti intensiv de specialisti ai Garzii Nationale de Mediu. Astfel, ei vor invata cum sa reactioneze la problemele mediului inconjurator si in mod special, cum sa obtina implicarea comunitatii in rezolvarea acestora. Urmarind scopul educativ al proiectului, prima si cea mai importanta misiune a tinerilor participanti la tabara va fi aceea de a elabora proiecte de mediu care sa poata fi implementate. Primele 3 proiecte vor fi implementate in scolile elevilor castigatori cu ajutorul Unilever South Central Europe. "Dorim ca acest proiect sa depaseasca granitele unui simplu act punctual. Exista in acest moment o nevoie acuta de educatie pe problematici de mediu si tinerii sunt cei mai receptivi si dispusi spre schimbare. Daca tinerii inteleg importanta protejarii mediului atunci putem inca sa credem ca vom reusi sa schimbam ceva. Daca tinerii vor reusi sa-si convinga prietenii si parintii ca gesturi mici precum a arunca hartia la cos si nu pe strada au o influenta importanta asupra mediului, atunci inseamna ca proiectul nostru este un bun inceput", a declarat Silvian Ionescu, Comisar General, Garda Nationala de Mediu.
"Micii ambasadori ai mediului sunt si cei care vor beneficia de propriul lor comportament fata de mediu. Unilever investeste in proiecte de educatie si de mediu si isi asuma astfel un viitor comun cu acela al generatiei de ambasadori. Credem ca educatia este componenta cea mai importanta in gasirea solutiilor de durata pentru mediul inconjurator", a afirmat la randul sau Alexandra Olaru, Corporate Affairs Director, Unilever.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.