Camera de Comert a Romaniei a facut publica lansarea cartii "Planificarea Strategica pentru Autoritatile Locale" a doctorului Gerald L. Gordon, presedintele Agentiei de Dezvoltare a districtului Fairfax, statul Virginia, Statele Unite ale Americii. De asemenea, Gerald Gordon este specialist in probleme de import-export.
"Stim cu totii ca experienta americana in domeniul economiei este vasta si este o bucurie pentru Camera de Comert si Industrie sa poata beneficia de acest lucru, prin intermediul cartii domnului Gordon", a declarat Victor Babiuc, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei.
Reprezentantul american a precizat ca aceasta carte dezbate modul in care autoritatile ar trebui sa conlucreze cu mediul de afaceri, pentru a facilita astfel un volum din ce in ce mai mare de investitii din partea segmentului de business.

Statul Virginia, "semiparadis" fiscal

Un aspect important al succesului in domeniul de business inregistrat de districtul american il constituie lipsa unei taxe locale pe venit, care se aplica de altfel pe tot cuprinsul statului Virginia. Referitor la plata unei taxe diferentiate pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si restul companiilor, Gordon ne-a declarat ca acest lucru nu exista in statul Virginia, toate firmele avand aceleasi drepturi si obligatii, indiferent de cifra de afaceri dezvoltata de acestea. Autorul cartii a mentionat ca pentru a avea succes pe piata americana, o firma din Romania trebuie sa beneficieze de o baza tehnologica, de resurse financiare, precum si de o disponibilitate la factorul de risc. Gerald Gordon a spus ca exista o firma romaneasca care a ajuns in cativa ani la o cifra de afaceri de 20 de milioane de dolari, dezvoltand o afacere in domeniul IT si colaborand cu Pentagonul.

Cum faci milioane din 100.000 de dolari

Gordon a prezentat un posibil model de succes, in conditiile aplicarii unei strategii de colaborare intre Guvernul local, Camera de Comert si Asociatia Financiara din Fairfax: resursele financiare cu care se poate demara o afacere trebuie sa fie de aproximativ o suta de mii de dolari. In primele sase luni compania nu inregistreaza profit, eforturile fiind concentrate pe pozitionarea pe piata, dupa care urmeaza o accelerare a cifrei de afaceri la o jumatate de milion de dolari. Mediul de business va propulsa ulterior firma respectiva la un plafon de 10, 15 milioane de euro.