Spania, mai precis Catalunya, va gazdui cea de-a sasea etapa a circuitului de Formula 1. Dupa debutul in forta al team-ului Renault, campionatul de anul acesta parea sa fie un simplu galop de sanatate pentru Alonso si compania. Incapatanat cum il sti

Spania, mai precis Catalunya, va gazdui cea de-a sasea etapa a circuitului de Formula 1. Dupa debutul in forta al team-ului Renault, campionatul de anul acesta parea sa fie un simplu galop de sanatate pentru Alonso si compania. Incapatanat cum il stim, Schumi a tinut sa demonstreze ca mai are multe de spus si, beneficiind si de avantajul terenului propriu, a castigat ultimele doua curse: Imola si Nurburgring. Urmeaza Catalunya. Ambitiile sunt mari. Peisajele pe masura. Barcelona este probabil cel mai frumos oras al Spaniei, si una dintre cele mai apreciate destinatii turistice din Europa.

Depasiri cat cuprinde

Circuitul a fost construit in 1991 dupa ce Federatia Motorsportului Spaniol a decis sa opreasca impartirea intre alte patru circuite a organizarii Marelui Premiu al Spaniei.
Este situat putin mai la nord de Barcelona, avand un desen mult mai bun decat al multor circuite moderne, pentru simplul fapt ca designer-ul a luat in calcul ideea ca fanii prefera sa vada depasiri. Primul viraj este unul ascutit de dreapta care necesita franari puternice, cu o mare zona de degajare pentru cei care sunt prinsi pe picior gresit.
Michael Schumacher a castigat in 1995 si a dominat in 1996, in conditii de pista uda, urcand de pe locul 6 pana la conducerea cursei in numai 12 tururi, iar Jacques Villeneuve a castigat in '97 pentru Williams.
Mika Hakkinen a castigat aici trei ani consecutiv, '98, '99 si 2000, iar Michael a revenit la victorie in 2001 si 2002.
Michael si noul F2003-GA au castigat editia din 2003 a Marelui Premiu al Spaniei. Alonso obtine un binemeritat loc secund dupa o lunga lupta cu Rubens Barrichello. Montoya si Ralf Schumacher ocupa locurile 4 si 5 pentru Williams.

Michael Schumacher (2005: calificari - locul 8, final - abandon):

"Catalunya este un circuit unde trebuie sa simti bine atat virajele lente cat si cele rapide; lucru care nu este atat de usor avand in vedere vantul puternic de aici. Intreaga noastra echipa a testat aici in conditii de vanturi puternice, iar pista nu are nici un sector necunoscut pentru noi. Am testat in Barcelona in ultimele cateva luni si stim asupra caror lucruri trebuie sa ne concentram. Desi conditiile de cursa sunt de multe ori asemanatoare, trebuie sa consideram fiecare cursa ca fiind una unica. Va trebui sa fim foarte bine pregatiti, caci rivalii sunt puternici. Ne-ar placea sa repetam rezultatele din ultimele doua curse si cred ca putem face asta. Ar trebui sa avem o sansa buna pentru victorie la Barcelona".

Fernando Alonso (2005: calificari - locul 3, final - locul 2):

"Este un sentiment special pentru mine sa alerg intr-un Mare Premiu de casa pentru mine, mai ales avand in vedere ca doar o data se intampla acest lucru pe parcursul intregului campionat. Poate fi si destul de greu, dar pe tot parcursul week-end-ului ma simt foarte bine, vazand fanii incepand cu zilele de miercuri si joi. Sunt atat de multi, incat e pacat ca nu avem decat o cursa in Spania. Ne-am descurcat mereu bine aici.
Este un circuit unde principalul aspect il reprezinta aerodinamica, capitol puternic pentru Renault, iar echipa a fost pe podium de fiecare data in ultimii trei ani. S-a vazut in Germania ca masina este competitiva, dar cei de la Ferrari au fost putin mai puternici. Urmatoarele curse, Barcelona si Monaco, vor fi dominate de pneuri si cred ca in ultimele doua sezoane ambele circuite au <> Michelin. Anul trecut nu conta unde castigam, caci eram concentrat asupra campionatului si voiam doar sa castig curse, nu conta unde. Anul acesta este putin diferit. Desigur, lupt in continuare pentru titlu. Dar acum, e adevarat ca daca as putea alege doua sau trei curse unde as vrea sa castig, atunci cu siguranta Barcelona este una dintre ele!".

Castigatorii anteriori:

- 2005: M.Schumacher
- 2004: M. Schumacher (Ferrari)
- 2003: M. Schumacher (Ferrari)
- 2002: M. Schumacher (Ferrari)
- 2001: M. Schumacher (Ferrari)
- 2000: M. Hakkinen (McLaren)
- 1999: M. Hakkinen (McLaren)
- 1998: M. Hakkinen (McLaren)
- 1997: J. Villeneuve (Williams)
- 1996: M. Schumacher (Ferrari)
- 1995: M. Schumacher (Benetton)
- 1994: D. Hill (Williams)
- 1993: A. Prost (Williams)
- 1992: N. Mansell (Williams)
- 1991: N. Mansell (Williams)
- 1990 : A. Prost (Ferrari)
- 1989 : A. Senna (McLaren)
- 1988 : A. Prost (McLaren)


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.