La Teatrul de Comedie din Bucuresti este in plina derulare cea de a noua editie a Festivalului de teatru al liceenilor bucuresteni "Jos palaria", organizat impreuna cu Clubul UNESCO-Adolescentii. "Vrem ca Festivalul <<Jos palaria>>, care la anul va sarbatori zece editii, sa dea sansa de afirmare publica adolescentilor si sensibilitatii lor artistice. Sa spunem <<Jos palaria>> celor mai buni dintre ei. Numai prin comunicare si dorinta de a-l cunoaste si pe Celalalt putem intelege o generatie si o lume cu totul si cu totul speciala cum este Adolescenta. Aceasta e viziunea pe care Clubul UNESCO-Adolescentii si presedintele ei, minunatul actor si om care este George Mihaita, o promoveaza in proiectele importante dedicate astazi adolescentilor romani", a declarat Dan Mircea Cipariu, directorul de proiect al festivalului.
Au fost inscrise in concurs 23 de trupe, care vor prezenta spectacole de maximum 30 de minute din autori clasici si contemporani, cum sunt I.L. Caragiale, Vasile Alecsandri, Tudor Musatescu, Ion Baiesu, Matei Visniec sau Stefan Caraman. Vor participa in competitie si patru spectacole cu texte originale scrise de catre adolescenti. Juriul editiei este format din jurnalistii Gabriela Hurezan si Cornelia Maria Savu, actorii Delia Seceleanu si Tudor Istodor (laureat al Festivalului "Jos palaria" in 2003) si criticul de teatru Corina Constantinescu.
Premiile, conform traditiei, vor fi decernate de Ziua Adolescentilor, in a doua duminica a lunii mai, asa cum prevede o Lege aprobata de catre Parlamentul Romaniei in 1997. Festivitatea, ai carei invitati speciali sunt Maia Morgenstern si Horatiu Malaele, va avea loc maine (14 mai), la orele 11.00, in Sala Studio a Teatrului de Comedie. Trupa castigatoare va fi invitata in Festivalul Comediei Romanesti - FestCO. Clubul de Initiativa Comunitara Impact Dacia, prin Fundatia Noi Orizonturi, va oferi Premiul Impact unui spectacol din concurs ce are drept tematica violenta. Acest premiu va fi acordat de catre adolescentii voluntari ai acestei fundatii. Festivalul "Jos palaria" este organizat cu sprijinul Primariei Municipiului Bucuresti, ArCuB, BCR, Ford si Luxten.