Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM) a facut ieri un apel catre toti intreprinzatorii din industria farmaceutica, pentru acceptarea codului etic in promovarea medicamentelor, acele standarde operationale in domeniu
Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM) a facut ieri un apel catre toti intreprinzatorii din industria farmaceutica, pentru acceptarea codului etic in promovarea medicamentelor, acele standarde operationale in domeniu care raspund cerintelor Uniunii Europene. "Codul etic in promovarea medicamentelor este un document care reflecta cerintele Federatiei Europene a Industriilor si Asociatiilor Farmaceutice (EFPIA) si ale Directivei Consiliului Europei si recunoaste rolul controlului voluntar al publicitatii produselor medicamentoase prin autocontrol pentru cazurile cand apar reclamatii privind anumite practici", a declarat Marius Savu, presedintele ARPIM. Codul nu va restrange promovarea produselor medicamentoase intr-un mod daunator competitiei echitabile, ci isi propune sa asigure desfasurarea promotiilor de acest fel intr-un mod onest, care corespunde realitatii, cu evitarea practicilor inselatoare si a potentialelor conflicte de interes la nivelul profesionistilor din domeniul sanitar si sa fie in concordanta cu legile si reglementarile din Romania, a spus Savu. Codul ARPIM prevede ca membrii asociatiei pot sponsoriza diferite evenimente din domeniul sanitar fara sa conditioneze nici o obligatie privind promovarea sau achizitionarea unor produse medicamentoase. Acelasi document precizeaza ca profesionistilor din domeniul sanitar nu li se poate oferi sau promite nici un cadou, avantaj sau beneficiu pentru a prescrie, achizitiona, furniza sau vinde un produs medicamentos. Codul etic ARPIM mai face referire la reguli privind promovarea activitatii de cercetarea de piata, a studiilor observationale si a celor clinice. (C.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.