A cincea etapa a circuitului de Formula 1 se va desfasura in Germania la Nurburgring sub titulatura de Circuitul Europei. Dupa etapa trecuta, desfasurata la Imola, se pare ca scuderia Ferrari a revenit in lupta. Urmeaza inca un nou test, de aceasta d

A cincea etapa a circuitului de Formula 1 se va desfasura in Germania la Nurburgring sub titulatura de Circuitul Europei. Dupa etapa trecuta, desfasurata la Imola, se pare ca scuderia Ferrari a revenit in lupta. Urmeaza inca un nou test, de aceasta data pe teren strain.

Un pic de istorie

Cursa din anul 1995 a fost una remarcabila, Michael Schumacher (Benetton) depasind Ferrari-ul lui Jean Alesi cu numai trei tururi inainte de final, iar cursa din 1996 a reprezentat prima victorie din cariera lui Jacques Villeneuve in Formula 1. Michael Schumacher nu va uita niciodata cursa din '97 cand fratele sau mai mic l-a impins in afara circuitului chiar in primul tur. Ambelor masini McLaren le-au explodat motoarele la o diferenta de numai un tur unul de celalalt, lansandu-i victoria lui Villeneuve. Mika Hakkinen a castigat pentru McLaren in '98, chiar daca cei de la Ferrari ocupasera prima linie a grilei de start. Ralf Schumacher a castigat in 2003, conducand o dubla a celor de la Williams in fata coechipierului sau, Juan Pablo Montoya. Ralf Schumacher a castigat cursa cu o diferenta de 16,8 secunde dupa ce preluase conducerea cursei in turul 26 de la Kimi Raikkonen, cand motorul celui din urma a cedat. Nurburgring-ul are reputatia unui circuit complet: viraje de mare viteza, sicane de viteza medie care strica balansul masinii si cateva viraje de viteza foarte mica unde tractiunea este pe primul plan.

Starea vremii ar putea decide castigatorul

O mare influenta asupra curselor de aici o are vremea foarte schimbatoare, circuitul aflandu-se la o altitudine ridicata. Temperaturile se pot schimba foarte repede, iar vremea uscata poate deveni la fel de repede ploaie.
Un exemplu concludent in acest sens este cursa din anul 1999, cand numai 9 masini au trecut linia de sosire, iar Johnny Herbert a adus prima si ultima victorie pentru echipa Stewart.
Printre locurile unde se pot efectua depasiri se afla primul viraj, care a fost schimbat in 2003 intr-un ac de par.
Se mai poate depasi in Veedol Chicane prin care se trece cu 100 de km/h, si in virajul Dunlop, tot un ac de par, care este si cel mai lent viraj al circuitului.

Michael Schumacher: "Ma simt mereu bine sa revin la Nurburgring, dar de data aceasta aproape ca astept mai cu nerabdare cursa de aici. Asta pentru ca acum sper ca vom avea un rezultat bun acolo si ca vom oferi o zi buna fanilor prezenti. Dupa cursa de la Imola si in urma testelor bune, sunt increzator ca vom putea lupta pentru victorie - si asta ar fi o imbunatatire mare fata de ce s-a intamplat aici anul trecut pentru noi. Per total, pachetul nostru de acum este mult mai bun decat anul trecut, si asta ne face sa fim cu totii increzatori ca suntem competitivi. Fiind insa nascut in Kerpen, e logic sa astepti cu nerabdare cursa de la Nurburgring."

Fernando Alonso: "Ma astept din nou la o lupta grea. Cred ca nivelul competitiei este mult mai strans decat o arata clasamentele generale si vor fi cativa rivali puternici. Pneurile Michelin au fost foarte consistente la fiecare Mare Premiu al acestui an si au fost foarte bune. La fel se va intampla si in Germania, asa ca vom vedea o forta din partea celor de la McLaren Mercedes in cursa lor de casa, avand in vedere ca vor avea aceleasi pneuri Michelin ca si noi... Ceea ce nu stim deocamdata, este cat de consistenti vor fi cei de la Ferrari. Pana acum au fost puternici pe aceleasi circuite pe care s-au descurcat bine si anul trecut, dar in rest, nu chiar atat de bine. Este prea devreme sa spunem ca si anul acesta va fi la fel, asa ca nu putem sa-i trecem cu vederea - iar Michael alearga si el in fata fanilor din tara sa natala."

Castigatorii anteriori:

- 2004: M. Schumacher (Ferrari)
- 2003: R. Schumacher (Williams)
- 2002: R. Barrichello (Ferrari)
- 2001: M. Schumacher (Ferrari)
- 2000: M. Schumacher (Ferrari)
- 1999: J. Herbert (Stewart)
- 1998: M. Hakkinen (McLaren)
- 1997: J. Villeneuve (Williams)
- 1996: J. Villeneuve (Williams)
- 1995: M. Schumacher (Benetton)


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.