In luna mai, va avea loc lansarea operatorului TV Boom - marca a DTH Television Grup, care vizeaza segmentul de home entertainment din Romania. Debutul BOOM va coincide cu promovarea ultimei generatii in tehnologia de distributie multichannel tv, la

In luna mai, va avea loc lansarea operatorului TV Boom - marca a DTH Television Grup, care vizeaza segmentul de home entertainment din Romania. Debutul BOOM va coincide cu promovarea ultimei generatii in tehnologia de distributie multichannel tv, la nivel national, prin intermediul satelitului. Clientii BOOM vor beneficia de canale interactive de televiziune, de un serviciu de Plata-per-vizionare si de un ghid electronic, Electronic Program Guide (EPG). Canalele interactive se axeaza pe toate genurile de divertisment, iar serviciul de Plata-per-vizionare ofera consumatorilor posibilitatea de a viziona cele mai recente productii cinematografice. EPG ofera toate informatiile necesare privind programul canalelor tv retransmise, dar si al canalelor BOOM. Cu ajutorul EPG, utilizatorii pot configura sistemul, avand posibilitatea de a restrictiona un numar maxim de cinci canale si pot rezerva filme.
Consumatorii vor putea alege un numar initial de 10 pachete: Easy, News, Life, Adventure, Music, Kidzone, Sport, 2 canale MOVIE, dar si de un post adresat vorbitorilor de limba maghiara, Hungarian. Beneficiarii ofertei BOOM vor avea o serie de canale exclusive ca Boom Action, Boom Comedy, Boom Karaoke si altele.
Pretul abonamentelor variaza intre 0,4 euro pe luna pentru pachetul News si sapte euro/luna pentru pachetul Movie 1.Pentru achizitionarea mai multor pachete, exista oferte de discount, prin care se pot primi reduceri si/sau pachete bonus.
Platforma tehnologica avansata a presupus investitii de peste 15 milioane de euro in echipamente. HAT Romania, unicul distribuitor oficial de telefoane Samsung in Romania, se va ocupa de distributie, avand o retea de parteneri care insumeaza peste 1.300 de magazine.

Spacecom, sustinator al BOOM

Space-Communications Ltd. (Spacecom), operatorul satelitilor AMOS are un contract cu BOOM si a ajutat operatorul inca de la inceput cu sprijin tehnologic si managerial. BOOM TV va folosi pentru inceput trei segmente din spatiul furnizat de AMOS, cu optiune de extindere pentru viitor.
Compania Spacecom, furnizor de servicii broadcast si broadband, s-a concentrat de la inceput pe regiunea tarilor din regiunea central-estica a Europei construind retele de canale in Romania, Ungaria si Ucraina, dar si in alte tari din aceasta zona. Satelitii AMOS au fost creati pentru a oferi servicii de DTH in regiune.
Spacecom lucreaza cu satelitii AMOS-1 si AMOS-2, a caror localizare orbitala este 4 grade W. AMOS-1 functioneaza din 1996 si are doua benzi de propagare Ku si o antena cu polarizare lineara acoperind Europa si Orientul Mijlociu. Satelitul furnizeaza servicii ca Direct-to-Home (DTH), de video si Internet. La nivelul Europei, frecventele de uplink variaza intre 13.0 si 14.0 GHz, iar cele de downlink sunt cuprinse intre 10.7 si 10.95 GHz, si de 11.45 pana la 11.7 GHz.Pentru Orientul Mijlociu frecventele uplink inregistreaza urmatoarele valori :13 GHz-13.25 GHz,13.75 GHz -14.18 GHz,14.25 GHz si 14.5 GHz. Frecventele de downlink sunt 10.7 GHz-11.13 GHz si 11.2 GHz-11.7 GHz
AMOS-2 are trei benzi de propagare Ku, care acopera Europa, Orientul Mijlociu si Coasta Estica a SUA. Satelitul include un nivel automat de control, care mentine stabile nivelurile EIRP ale satelitului, chiar si in cazul unei deteriorari a semnalului.Totodata, satelitul beneficiaza de un direct two-way link intre Statele Unite si Orientul Mijlociu sau Europa. Clientii Spacecom din Romania sunt: BOOM TV, Adisam Telecom, Bucuresti 1, MTV Romania, Flux TV, Alpha TV, TeleSport, Senso TV, Atomic TV si TVRM.

Concurenta

In Romania sunt peste 140 de operatori de servicii de cablu, conform Asociatiei de Comunicatii prin cablu. Cele mai importante firme sunt RCS&RDS si UPC Romania. UPC Romania a achizitionat Astral Telecom, in 2005, devenind astfel cel mai mare furnizor national de servicii de comunicatii prin cablu, fibra optica, wireless si satelit, fiind prezent in peste 200 de localitati si oferind servicii unui numar de peste 1.300.000 clienti. Cu peste 500 milioane USD investiti, UPC a devenit cea mai mare investitie americana directa, din Romania. RCS & RDS este unul dintre cei mai mari furnizori de televiziune prin cablu de pe piata est-europeana. Peste 800.000 de utilizatori din Romania, Slovacia si Ungaria beneficiaza de serviciile companiei.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.