Asociatia Transportatorilor Rutieri Transilvania protesteaza fata de modul in care Autoritatea Rutiera Romana a atribuit traseele de transport persoane, operatorii considerand ca acestea au fost acordate partinitor. "ATRT constata cu maxima ingrijora

Asociatia Transportatorilor Rutieri Transilvania protesteaza fata de modul in care Autoritatea Rutiera Romana a atribuit traseele de transport persoane, operatorii considerand ca acestea au fost acordate partinitor. "ATRT constata cu maxima ingrijorare faptul ca ARR din nou si-a exprimat totala lipsa de respect fata de transportatorii de persoane care au solicitat participarea la atribuirea electronica a traseelor de transport persoane din data de 05.05.2006 prin faptul ca sistemul informatic al ARR nefiind pus la punct, transportatorii nu au putut accesa programul si selecta parcul de autobuze/microbuze cu care urma sa satisfaca traseele", se arata intr-un comunicat al asociatiei. Aceasta sustine ca, din acest motiv, un numar de 51 de transportatori au depus contestatii in termen la ARR, din care un procent de 88% a fost categoric respins, din care 71% numai pentru "neselectarea si neinregistrarea parcului pe perioada de acces a sistemului informatic al ARR".

"Atribuirea traseelor din luna mai trebuie amanata"!

Acest lucru este posibil "deoarece ARR face discriminare intre transportatori, astfel ca unii au putut accesa sistemul informatic, altii nu. Din cauza faptului ca un procent de 71% din solicitanti au fost respinsi din pricina neselectarii parcului auto, consideram ca atribuirea traseelor din luna mai 2006 trebuie amanata, masura solicitata si in faza de depunere a solicitarilor, cand transportatorii nu cunosteau traseele si particularitatile traseelor care urmau a fi scoase la atribuire", se mai arata in comunicat. Astfel transportatorii au fost obligati sa licentieze parcul de autobuze/microbuze/autocare pana la data limita de 4 aprilie, iar Programul de transport ce urma sa fie atribuit a aparut doar dupa data de 5 aprilie.
Urmare a acestui fapt, nimeni nu cunostea pentru ce trasee a efectuat investitii, totul a mers la intamplare, eventual cei apropiati au primit informatiile necesare, notiunea de transparenta nefiind cunoscuta in cadrul ARR-ului.

Acuze la adresa directorului ARR

In urma respingerii contestatiilor, un numar de 45 de firme de transport vor fi nevoite sa-si inchida portile si "sa traga pe dreapta" cu parcul de autobuze, care a fost achizitionat cu mari sacrificii, iar populatia de pe aceste trasee nu va fi deservita decat prin "piratii" sustinuti de directorul general al ARR, carora le aproba efectuarea curselor, fara orice temei legal. In lista contestatiilor respinse figureaza in primul rand acele firme de transport care se afla in litigiu cu ARR pentru diferite motive. Avand in vedere faptul ca asemenea practici de nimicire a unor transportatori sunt practicate de catre ARR, condamnam vehement atitudinea acestei autoritati, care, nerespectand nici cele mai elementare drepturi constitutionale, si nici dispozitiile legii transparentei, practica un stil comunist de inducere in eroare a transportatorilor rutieri, platitori de taxe si impozite nejustificate.

Laszlo Orban: ARR ne-a adus in pragul falimentului

"Nu este de mirare faptul ca marea parte a transportatorilor de persoane a ajuns la pragul falimentului si disperarii din cauza abuzurilor si ilegalitatilor comise de ARR, in frunte cu directorul general al acesteia, Ioan Tatar, care ameninta, santajeaza si distruge firmele de transport, prin metode staliniste", afirma Laszlo Orban, presedintele ATRT.
Acesta spune ca in cazul neonorarii solicitarii asociatiei, transportatorii vor sesiza organele in drept sa "solutioneze si sa stopeze comiterea ilegalitatilor din partea Autoritatii Rutiere Romane, in defavoarea transportatorilor rutieri, distrugand breasla transportatorilor".

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.