Aproape jumatate din marfa manevrata, in anul 2005, in Portul Constanta a trecut prin mainile muncitorilor la negru, a declarat liderul sindicatelor portuare, Petre Costel. Operatori portuari, reprezentanti ai Administratiei Porturilor Maritime Const
Aproape jumatate din marfa manevrata, in anul 2005, in Portul Constanta a trecut prin mainile muncitorilor la negru, a declarat liderul sindicatelor portuare, Petre Costel. Operatori portuari, reprezentanti ai Administratiei Porturilor Maritime Constanta, ai Autoritatii Navale Romane si comisari ai Garzii Financiare au participat la o intalnire pe tema muncii la negru de pe platformele portuare, organizata de Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare si Inspectoratul Teritorial de Munca. "Portul Constanta se intinde pe un perimetru de 200 de dane, iar zilnic la operare sunt in jur de 40 de nave si sunt operatori portuari care au invatat sa se ascunda destul de bine, astfel ca se lucreaza mai mult noaptea, pentru a nu fi descoperiti", a afirmat liderul FNSP, Petre Costel. El a declarat ca tot mai multi operatori portuari folosesc salariati care muncesc fara forme legale, al caror numar se ridica la cateva mii. El a mentionat ca se lucreaza cu firme-fantoma, care nu respecta legislatia in vigoare si care lucreaza protejate, intr-o asa numita zona "gri". Astfel, in perioada in care operatorii portuari au nevoie mai mare de personal decat angajatii pe care ii au incadrati legal, aduc oameni pe care ii platesc la negru, pentru perioade mai scurte de timp.
Liderul FNSP precizeaza ca anul trecut au fost manevrate 50 de milioane de tone de marfa, din care cel mai probabil aproape 20 de milioane au fost operate cu oamenii care au muncit la negru. Sindicalistii spun ca este imposibil ca un operator portuar sa incarce si sa descarce milioane de tone de marfa cu opt salariati pe care ii are angajati legal. Acestia folosesc mult mai multi oameni care muncesc fara forme legale si ale caror venituri nu sunt inregistrate in evidentele contabile, iar prin aceasta concurenta neloiala, operatori portuari care isi desfasoara activitatea legal vor disparea in scurt timp, au mai spus sindicalistii. La intrebarile puse de sindicalisti privind emiterea autorizatiilor si permiselor pentru activitatea de operator portuar, reprezentantii ANR si ai APMC si-au aruncat reciproc raspunderea, fara a lamuri si a aduce solutii pentru diminuarea muncii la negru de pe platformele portuare. Cativa dintre cei mai mari operatori portuari - Socep, Chimpex, Frial, Umex si Oil Terminal - au recunoscut ca intr-un timp foarte scurt numarul operatorilor portuari s-a majorat de la 18 la 80, iar ca existenta lor nu ar fi justificata.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.