Posesorii a 30 de masini de epoca au participat sambata la "retroparada de primavara", organizata de forul national al posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice-Asociatia Retromobil Club Romania, deschizand astfel calendarul activitatilor p
Posesorii a 30 de masini de epoca au participat sambata la "retroparada de primavara", organizata de forul national al posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice-Asociatia Retromobil Club Romania, deschizand astfel calendarul activitatilor pe acest an, relateaza Rompres. Punctul de intalnire a acestora a fost in mod traditional platoul din fata Parcului Carol, de unde au plecat apoi la plimbare prin Bucuresti. Presedintele Comisiei istorice a acestei Asociatii, Bogdan Coconoiu, a aratat ca intalnirea a fost mult asteptata de pasionatii automobilelor vechi, dupa "o iarna lunga", traseul de "scoatere in lume" a valoroaselor exemplare fiind stabilit de comun acord - Piata Unirii, Piata Muncii, Pantelimon si complexul Lebada. Masinile care pot fi inscrise in asemenea curse trebuie sa fie mai vechi de 30 de ani, originale si sa aiba o stare buna de functionare.
Cele mai reprezentative masini venite la retroparada primaverii din acest an au fost trei modele Mercedes SL cu o varianta distincta 230, 250 si 280, Fiat spider, Land Rover. Coconoiu a precizat insa ca mai exista si alte modele care nu au putut ajunge la parada din cauza faptului ca drumurile sunt foarte proaste si atunci proprietarii risca foarte mult iesind cu ele in oras. Personal, Coconoiu a spus ca detine sase masini deosebite, dar a preferat sa vina cu o Dacie 1100. Razvan Badulescu, proprietarul unui Fiat 1100 din 1939, a spus ca masina sa este achizitionata din 2000 in stare de epava si a muncit mult la ea ca sa arate bine. O alta masina venita la parada a fost si un Fiat 185, prima serie din 1967 care are doar 47.000 km reali. Posesorul lui a afirmat ca l-a achizitionat in urma cu patru ani cu doar 800 dolari. De asemenea, un pasionat de masini istorice detine un Ford din 1970. La retroparada de primavara au participat si patru motociclete reconditionate 100% care aratau ca noi, desi sunt modele ale anilor 1939, 1955, 1959 si 1941. Detinatorul celor trei modele Mercedes din 1964, 1967 si 1969 a declarat ca masinile sunt aduse din strainatate, cumparate de la proprietarii acestora, dar a adaugat ca pretul acestor modele la Targul de la Essen ajunge la 155.000 euro. "Le-am cumparat de la primii proprietari. Am investit doar in cea mai veche 30.000 de euro pentru a fi complet restaurata", a explicat proprietarul care a dorit sa ramana anonim. O motocicleta Symson din 1957 a venit la parada ajutata de un carburator al altei motociclete. La nivelul intregii tarii exista 170 de membri ai Asociatiei Retromobil Club Romania, care detine 18 filiale la nivel national. (D.M.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.