"Stiu sa-mi vand tablourile, stiu sa-mi gasesc cumparatori, fiindca am invatat ca lucrurile cu valoare mare se vand mergand din usa-n usa" - nu este o fraza desprinsa dintr-o carte despre vietile pictorilor. Si nici dintr-un volum menit sa te initiez
"Stiu sa-mi vand tablourile, stiu sa-mi gasesc cumparatori, fiindca am invatat ca lucrurile cu valoare mare se vand mergand din usa-n usa" - nu este o fraza desprinsa dintr-o carte despre vietile pictorilor. Si nici dintr-un volum menit sa te initieze in arta de a face avere din propriul tau talent. Este afirmatia unui pictor - Mircea Titus Romanescu - decis sa traiasca din munca sa la sevalet.
Il cunosc pe artist de mai bine de zece ani. Era constient atunci cand isi luase in serios pasiunea de faptul ca are ceva de spus in meseria pentru care optase si, mai ales, ca trebuie sa-si croiasca singur drumul spre virtualii colectionari. Altfel, risti sa pictezi numai pentru tine iar in arta nu existi daca ramai propriul tau admirator, parea sa spuna. Si pentru ca a inteles lectia managementului artistic - domeniu pe care si l-a apropiat tocmai in acest scop, urmand un masterat, la Timisoara - Mircea Titus Romanescu chiar vinde, intr-atat incat sa poata merge mai departe. A nu se intelege, insa, ca face cumva rabat de la calitate, ca singurul sau tel este acela de a obtine, cu orice chip, bani din arta. Picteaza dintotdeauna - de la varsta de 12 ani - iar pictura sa are darul de a-ti merge la suflet; stiinta compozitiei, rigoarea desenului si stapanirea muzicii culorilor confera tablourilor sale dimensiunea valorii. "Nu abdic de la principiile mele, nu fac lucrari la comanda si nici reproduceri dupa artisti celebri", spune. "Pentru mine pictura inseamna <>. Ma bucura faptul cand vad ca am facut ceva nou. De fapt, fiecare lucrare cere alte si alte solutii. Sigur, nu e usor sa fii propriul tau manager. Se spune ca a venit vremea artistului-impresar", adauga fara nici un fel de dubiu. "Dar cand avem o piata de arta atat de restransa, nu putem sa nu ne gandim cum s-o acaparam, cum sa-i cunoastem si sa-i stapanim mecanismele. Iata de ce artistul trebuie sa se preocupe de propria sa imagine, sa aiba in vedere, permanent, mersul cotei lui de vanzare. Eu mi-am creat un sistem de relatii, iar colectionarii mei cumpara, in general, la preturile initiale la care am evaluat tablourile".
Pentru pictorul-impresar, care expune, de cateva saptamani, in holul Agentiei de Asigurari Alianz-Tiriac din Piata Universitatii - spatiu inaugurat, recent, odata cu personala sa, ca galerie de arta - contactul cu alte zone cultural-geografice, vizitarea marilor muzee ale Europei i-au sporit, in mod firesc, impulsul creator. Astfel, descoperirea luminii si ambiantei cromatice din Timisoara, apoi a nordului Italiei, a "Venetiilor" - prezentate in actuala expozitie - atmosfera Amsterdamului, arhitectura pragheza, intalnirea, la Viena, cu expresionismul lui Egon Schille au constituit un castig spiritual pe care orice artist si l-ar dori. "Pentru noi, calatoriile documentare au incarcatura unui pelerinaj", adauga Titus Romanescu. Iar capitalul cultural si experienta vanzarii acumulate pe alte meridiane i-au furnizat suficiente argumente pentru a-si concretiza visul: acela de a trai dintr-o munca facuta din pasiune. "Pictura ramane", afirma artistul. "Este unul dintre cele mai frumoase si inaltatoare semne ale trecerii noastre prin aceasta viata. Si bucura sufletele".

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.