Grupul Aker Yards, proprietarul santierelor navale de la Braila si Tulcea, va construi in Romania doua vase pentru grupul norvegian Farstad Shipping, in baza unor contracte cu o valoare totala de circa 570 milioane de coroane norvegiene (aproximativ

Grupul Aker Yards, proprietarul santierelor navale de la Braila si Tulcea, va construi in Romania doua vase pentru grupul norvegian Farstad Shipping, in baza unor contracte cu o valoare totala de circa 570 milioane de coroane norvegiene (aproximativ 71,6 milioane euro).
"Carenele vor fi construite in Romania, iar navele vor fi echipate de Brevik. Livrarea celor doua vase este programata pentru decembrie 2007 si respectiv martie 2008", se arata intr-un comunicat al grupului norvegian Aker Yards, unul dintre cei mai mari constructori navali la nivel mondial. Pana in prezent, Aker Yards si armatorul norvegian au incheiat 19 contracte privind livrarea de nave. Cele doua contracte vor fi derulate prin intermediul companiei Farstad Supply AS, membra a grupului Farstad Shipping.
Divizia de UT-Design a Rolls-Royce a dezvoltat un model nou si avansat de PSV ( UT 751 E), care indeplineste cerintele contractului pe termen lung cu Norsk Hydro. Nava va fi construita utilizand un pachet complet de echipamente si sisteme Rolls-Royce. Acest PSV, conceput cu sistem diesel - electric, va deservi initial instalatiile pe care Norsk Hydro le are in Marea Nordului. Nava va asigura aprovizionarea intre baza Mongstad din nordul Norvegiei si platformele marine, dar va efectua si altfel de servicii.

Vase multifunctionale, cu dotari ultrasofisticate

Noul tip de carena produsa de designeri are incorporata o prova bulboasa si propulsoare Ulstein Aquamaster Azipull duble. Pe o lungime totala de 93 de metri si o latime de 21 de metri nava dispune de o punte de incarcare de 1.100 metri patrati si un pescaj de 6,2 metri.
In ciuda capacitatii mari de incarcare, nava este proiectata pentru un consum extrem de mic indiferent de tonajul incarcaturii, asigurand o viteza de 12-15 noduri. Generatorul in sase cilindri Bergen C25:33 asigura electricitatea necesara functionarii navei. Principalele propulsoare directionale de tip Azipull AZP120 cu propulsoare v si motorul electric de 2.200kW sunt suplimentate de doua propulsoare incastrate in carena de tip TT2400 (883kW) si de un propulsor azimutal prova (883kW), toate fiind dotate cu controlul frecventei.
Sistemul de propulsie intruneste standardele pozitiei dinamice IMO DP2 si permite vasului sa isi mentina cursul chiar si in conditii meteorologice extreme.
Nava este echipata si cu sisteme de purificare, gazele de esapament fiind trecute printr-un filtru cu catalizator cu uree.
Vasul are capacitatea de a transporta o paleta larga de marfuri: lichide, vrac sau incarcatura uscata precum combustibil, metanol sau solventi pentru petele de petrol.
Nava Farstad va avea capacitatea de a efectua operatiuni de asistare la salvare, avand capacitatea de a prelua 320 de pasageri si fiind dotata cu doua barci de salvare si solventi pentru curatarea deversarilor de petrol.
Toate aceste dotari indeplinesc cerintele NOFOS 2005.

Detalii tehnice:

- Tipul de vas: UT 712 L, nava de interventii
- Data livrarii: Martie 2008
- Lungime si latime: 78,3 metri lungime, 17,2 metri latime
- Greutate: 2.350 tone
- Design: Rolls Royce Marine

Detalii tehnice:

- Tipul de vas: UT 751 E, nava de aprovizionare a platformelor
- Data livrarii: Decembrie 2007
- Lungime si latime: 93 metri lungime, 21 metri latime
- Greutate: 4.500 tone
- Design: Rolls Royce Marine


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.