Cotidianul "Evenimentul zilei" a acuzat in mai multe randuri redactia ZIUA ca si-ar insela cititorii publicand articole publicitare mascate, fara semnul "P". Prin aceasta modalitate, au sustinut inca din vara trecuta cei de la "Ev.zilei", ziarul ZIUA
Cotidianul "Evenimentul zilei" a acuzat in mai multe randuri redactia ZIUA ca si-ar insela cititorii publicand articole publicitare mascate, fara semnul "P". Prin aceasta modalitate, au sustinut inca din vara trecuta cei de la "Ev.zilei", ziarul ZIUA si-ar fi atras sume importante de bani, cu precadere de la stat, pe fondul inselarii cititorilor carora li s-ar fi servit diferite informatii cosmetizate, fara avertizarea ca acestea sunt publicitare. Aceste sustineri lansate de angajatii trustului de presa Ringier, care au creat prejudicii de imagine ziarului nostru, fac deja obiectul unui proces aflat pe rolul Judecatoriei Sectorului 2, al carui obiect il constituie obligarea SC Ringier Romania SRL la publicarea pe prima pagina a hotararii de condamnare ce se va pronunta, sentinta previzibila pentru simplul fapt ca textele noatre publicitare au fost mereu anuntate.
In pofida acuzatiilor de publicitate mascata care ne-au fost aduse, nu mai departe de ieri, cotidianul "Evenimentul zilei" a publicat in pagina 15, cu trimitere de pe pagina 1, un articol care miroase de la o posta a publicitate mascata, intitulat "Cluburi exclusiviste". Articolul prezinta ca pe o mare descoperire de interes general reducerile care se fac clientilor unor hoteluri de cinci stele, daca acestia ar alege sa devina, contra unor sume foarte mari de bani, membri ai unor cluburi. Materialul din "Ev.zilei" nu este insotit de semnul "P" (de la publicitate), desi nu face decat sa laude servicii extrem de costisitoare, inaccesibile muritorilor de rand, care se ofera in hotelurile de cinci stele. Cati romani si-ar permite luxul unei taxe de 1700 de euro doar pentru a primi calitatea de membru al unui club? Prin urmare, nimic de interes pentru publicul larg. De altfel, orice jurnalist de cotidian national, cu minima vechime in presa, nu si-ar putea convinge sefii niciodata sa publice un asemenea material, care nu face decat sa serveasca interesele unui privat de lux si nicidecum marelui public. Pentru simplul fapt ca oriunde in lume un asemenea material intra in categoria genului publicitar, care se plateste. Motivat si de faptul ca doar un procent insignifiant de cititori si-ar permite luxul sa calce vreodata in asemenea hoteluri. Faptul ca un asemenea material este anuntat si printr-o trimitere de pe prima pagina, plasata chiar alaturi de titlul "cap de ziar", intareste si mai abitir caracterul publicitar mascat, deoarece dupa toate regulile gazetaresti aplicabile unui cotidian central o asemenea informatie nu poate obtine un loc pe prima pagina pentru simplul fapt ca nu reprezinta o "marfa vandabila". Orice ziar care si-ar da zi de zi astfel de titluri pe prima pagina ar falimenta in cateva saptamani. (D.E.I.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.