Dupa ce saptamana trecuta circuitul de Formula 1 a debutat in Bahrein, echipele isi muta duminica monoposturile intr-o alta tara asiatica: Malaezia. Infiintat in 1999, circuitul de 5,542 km de la Sepang este situat in apropierea Aeroportului Internat

Dupa ce saptamana trecuta circuitul de Formula 1 a debutat in Bahrein, echipele isi muta duminica monoposturile intr-o alta tara asiatica: Malaezia. Infiintat in 1999, circuitul de 5,542 km de la Sepang este situat in apropierea Aeroportului International Kuala Lumpur si a fost deseori aclamat ca fiind cel mai modern circuit din lume. Pentru pilotii si echipele care au participat la prima cursa de Formula 1 tinuta aici, aceasta cursa a reprezentat incertitudine. Numai trei piloti avusesera privilegiul sa piloteze pe acest nou si necunoscut circuit si asta numai sumar.

Istoria unei curse

Prima cursa tinuta in Malaezia a insemnat si revenirea lui Michael Schumacher dupa accidentul suferit la Silverstone cu cateva luni inainte. In momentul revenirii neamtul era in varf de forma si a aratat in mod clar tuturor ca s-a intors. A condus cu usurinta intreaga cursa inainte sa-i ofere victoria coechipierului sau, Eddie Irvine, pentru a-l ajuta pe irlandez in lupta pentru titlul acelui an. In 2000 circuitul a fost scena inca unei victorii Ferrari. Fiind ultima cursa din calendar, Michael Schumacher a castigat-o cu usurinta desi isi asigurase titlul cu o etapa inainte. Aceasta ultima victorie a sezonului le-a adus celor de la Ferrari cel de-al doilea titlu consecutiv la constructori. In anul 2001 cursa din Malaezia a fost mutata la inceputul sezonului, dupa Australia. Michael a castigat pentru a doua oara la rand, dar in 2002 era randul fratelui sau sa castige prima si ultima sa cursa din sezonul respectiv. In 2003 Kimi Raikkonen a obtinut aici prima sa victorie, in fata lui Rubens Barrichello si a lui Fernando Alonso.

Motorizarea ii creeaza probleme lui Schumacher

Michael Schumacher ar putea fi obligat sa isi schimbe motorul monopostului sau Ferarri, din cauza unei defectiuni la sistemul hidraulic, dupa cum a facut si coechipierul sau, Felipe Massa, potrivit f1technical.net.
Daca va recurge la acest procedeu, germanul va pierde zece pozitii in grila de start, fata de locul pe care il va obtine in calificarile de sambata. "Momentan, aceasta defectiune nu exista, dar facem verificari acum. Deocamdata punem in fata posibilitatea teoretica de a schimba motorul, dar eu sper ca acest lucru nu se va intampla", a explicat Schumacher.

Motoare turate la maximum

Sepang-ul este recunoscut drept un circuit distrugator de motoare (pe durata a 72% dintr-un tur de circuit pilotii stau cu acceleratia la podea), dar anul trecut numai doua masini au iesit din cursa din aceasta cauza: cele ale echipei BAR Honda, Button si Sato abandonand dupa numai doua tururi cu mult fum in spate. Anul acesta insa inginerii de la Renault au dat publicitatii un procent destul de ingrijorator pentru V8-uri: fata de motoarele V10, noile propulsoare vor fi in turatie maxima cu aproximativ 10% mai mult dintr-un tur de circuit, iar la temperaturile din Malaezia acest lucru ar putea fi o problema. Cu destule locuri in care se pot face depasiri, Sepang-ul este un circuit solicitant atat pentru masini, cat si pentru piloti mai ales datorita umiditatii si temperaturilor foarte ridicate. Are atat linii drepte si viraje largi, cat si viraje stranse.

Castigatorii curselor anterioare

2004: M. Schumacher (Ferrari)
2003: K. Raikkonen (McLaren)
2002: R. Schumacher (Williams)
2001: M. Schumacher (Ferrari)
2000: M. Schumacher (Ferrari)
1999: E. Irvine (Ferrari)


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.