"Importurile de masini de ocazie ar putea fi cuprinse, in anul 2007, intre 150.000 de unitati, in cazul in care vor fi luate masuri de restrictionare a importurilor, si 500.000 de unitati daca nu va fi intreprinsa nici o actiune in acest sens", a declarat, luni, la o masa rotunda pe tema importurilor auto dupa aderare, directorul general al Renault Nissan Romania, Nicolas Ianculescu, membru al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Presedintele APIA, Brent Valmar, a afirmat ca asociatia sustine propunerea ministrului Mediului, Sulfina Barbu, de introducere a taxei pentru inmatricularea masinilor second-hand aduse in tara dupa aderarea la Uniunea Europeana.
Nivelul taxei ar trebui sa fie calculat in functie de doi factori - norma de poluare si capacitatea cilindrica a autovehiculului, potrivit principiului "cel care polueaza mai mult plateste mai mult", a spus Valmar.
Reprezentantul APIA considera ca ar fi o idee buna ca fondurile colectate din taxa de poluare sa fie dirijate catre dezvoltarea proiectului Ministerului Mediului de innoire a parcului auto prin intermediul primei de casare.
Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a anuntat, recent, ca va propune Executivului introducerea unei taxe ecologice pentru inmatricularea autovehiculelor provenite din UE dupa momentul aderarii pentru a evita cresterea numarului de masini poluante, in contextul anularii restrictiilor la importurile auto.
Reprezentantii APIA au dat exemplul Ungariei, tara care a instituit cu doua luni inainte de aderarea la UE o serie de taxe de import pentru masini folosite, cuprinse intre 500 de euro si 10.000 de euro, cuantum calculat in functie de norma de poluare si capacitatea cilindrica a masinii. Aceste masuri au contribuit la o limitare a afluxului de masini de ocazie din tarile occidentale, spre deosebire de Polonia, care s-a confruntat cu importuri masive (1,3 milioane de masini, cele mai multe mai vechi de 13 ani) in lipsa unor reglementari similare.
Pe de alta parte, reprezentantii APIA sunt de parere ca primariile ar trebui sa joace un rol important in ridicarea si reciclarea masinilor abandonate deoarece majoritatea se afla pe domeniul public.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Avionul care ar fi dispărut în 1955 și ar fi reapărut în 1985. Adevărul din...
Sursa: garbo.ro
-
FOTO: Destinații de schi aproape de casă pentru vacanța de iarnă 2025–2026....
Sursa: kudika.ro