Maine este ziua Z pentru pasionatii sporturilor cu motor din intreaga lume. Duminica, 12 martie, consemneaza debutul sezonului 2006 din circuitul de Formula 1. Asa cum ne-a obisnuit deja, FIA a modificat si de aceasta data regulamentul de concurs "um

Maine este ziua Z pentru pasionatii sporturilor cu motor din intreaga lume. Duminica, 12 martie, consemneaza debutul sezonului 2006 din circuitul de Formula 1. Asa cum ne-a obisnuit deja, FIA a modificat si de aceasta data regulamentul de concurs "umbland" la motoarele bolizilor ce se vor intrece in marele circ. In rest, numai lucruri normale, daca este ceva normal in Formula1. Asa ca vom vedea la start un Schumacher dornic de revansa, un Alonso obligat sa confirme si un tanar de numai 21 de ani (Nico Rosberg), care va incerca sa duca mai departe traditia familiei.

Ce a mai schimbat FIA

Dupa ce anul trecut forul tutelar a modificat regulamentul, spun gurile rele, pentru a-l opri pe Schumacher, FIA vine anul acesta cu alte cateva impuneri noi mai ales la nivelul propulsoarelor. Cea mai importanta dintre ele prevede ca, incepand cu acest sezon, motoarele din dotare nu vor mai avea zece cilindri, ci numai opt. Cea de-a doua schimbare este de fapt o revenire.
Daca in sezonul 2005 pneurile nu puteau fi schimbate decat in cazul unei pene, anul acesta echipele vor putea, din nou, sa intervina in timpul cursei.
Referitor la aceasta modificare Pat Symonds, seful de la Renault, spune: "Cursele vor fi mai spectaculoase. Vom putea utiliza reglaje mai agresive la start si apoi, dupa caz, sa le modificam in timpul cursei. Cred ca in 2006 strategia utilizata va redeveni mai importanta decat calitatea pneurilor".

Larma in desert

Noul sezon va debuta in fieful seicilor. Prima cursa va avea loc pe circuitul din Bahrein. Intrat in marele circ acum doua sezoane, circuitul din micuta, dar bogata tara desertica are o lungime de 5,406 km.
Recordul de timp in Bahrein a fost stabilit de Michael Schumacher in anul lansarii circuitului. Situat intr-o zona desertica, Bahrein are cateva caracteristici care ii dau aspect de unicitate. Pilotii se vor confrunta cu o clima foarte calda si cu un vant puternic, proprietati care pot influenta destul de serios deznodamantul unei curse. In rest, multe rampe, frane incinse si o groaza de praf.

Parerea pilotilor

In conferinta de presa care precede startul campionatului pilotii celor mai importante team-uri au avut ocazia sa isi expuna parerea privind noul sezon.
Nico Rosberg - Williams: "Acesta este locul perfect pentru a incepe. Am auzit de cateva performante bune in trecut pe acest circuit si pot sa spun chiar ca imi place la nebunie".
Scott Speed - Toro Rosso: "Sunt extrem de incantat ca voi incepe un nou sezon in Formula 1. Cum au spus si colegii mei este destul de greu sa iti dai seama cum va merge masina doar dupa cateva sesiuni de teste. Oricum, ne propunem sa castigam cat mai multe puncte posibil. Va fi greu, dar nu imposibil",
Kimi Raikkonen - McLaren: "Nu cred ca suntem chiar acolo unde am vrea sa fim, dar este clar ca stam mai bine decat anul trecut. Cred ca am fost destul de rapizi, dar Renault si Honda ar putea fi mai rapizi decat noi. Vom face tot ce se poate pentru a castiga puncte".
Michael Schumacher - Ferrari: "Daca nu va fi destul de cald, nu vom avea un avantaj prea mare in Bahrein... Este primul sezon dupa mult timp cand nu incep ca si campion mondial, dar nu cred ca va fi o problema pentru mine".
Fernando Alonso - Renault: "Faptul ca sunt campion mondial nu schimba prea mult situatia. Totusi, acum sunt obligat intr-un fel sa castig fiecare cursa, ceea ce ma motiveaza si mai mult".

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.