Investitiile in automatizare, externalizarea de activitati si simplificarea procesului de productie, prin introducerea modelului Logan, au contribuit la dublarea afacerilor Automobile Dacia si la trecerea pe profit in 2005, a declarat ieri, pentru Me
Investitiile in automatizare, externalizarea de activitati si simplificarea procesului de productie, prin introducerea modelului Logan, au contribuit la dublarea afacerilor Automobile Dacia si la trecerea pe profit in 2005, a declarat ieri, pentru Mediafax, vicepresedintele companiei, Constantin Stroe. Cifra de afaceri a societatii a crescut de peste doua ori, la 1,2 miliarde de euro, iar firma a inregistrat profit pentru prima data de la preluarea de catre producatorul francez Renault in 1999. Castigul net a fost de 57 de milioane de euro. Potrivit datelor transmise Ministerului Finantelor Publice, producatorul auto din Pitesti a inregistrat, in anul 2004, o cifra de afaceri de 2,4 miliarde de lei (circa 592,6 milioane de euro) si o pierdere neta de 296,6 milioane de lei (73,2 milioane de euro). Vicepresedintele Dacia a mentionat ca exporturile au contribuit in 2005 la cifra de afaceri cu 348 de milioane de euro, cu 300% mai mult decat in anii precedenti. Investitiile au totalizat, anul trecut, 157 de milioane de euro, valoarea cumulata din momentul privatizarii si pana in prezent fiind de 630 de milioane de euro. Vanzarile Automobile Dacia au crescut, anul trecut, cu 70%, pana la 163.723 de unitati, impulsionate de evolutia modelului Logan. Compania estimeaza pentru acest an producerea a circa 200.000 de vehicule si a 60.000 de colectii CKD (Completely Knocked Down).
Automobile Dacia ar putea revizui preturile modelelor din gama sa daca moneda nationala isi continua tendinta de apreciere si va ajunge in jurul valorii de 3,4 lei pentru un euro, a declarat, ieri, vicepresedintele producatorului auto din Pitesti, Constantin Stroe, citat de Mediafax. "Daca leul coboara sub 34.000 lei vechi avem o problema si va trebui sa revizuim preturile", a spus Stroe. Directorul general al Dacia, Francois Fourmont, a explicat ca un sfert din productia de componente pentru modelul Logan se realizeaza in uzina de la Pitesti, iar restul subansamblelor sunt achizitionate de la diversi furnizori. De asemenea, 60% dintre componente sunt realizate in Romania iar restul provin din importuri. (A.G.C.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.