Grupul de Investigatii Politice (GIP), condus de Mugur Ciuvica, a lansat o noua acuzatie la adresa presedintelui Traian Basescu, incriminandu-l ca, la initiativa sa, in septembrie1999, Guvernul Radu Vasile ar fi acordat un contract fara licitatie fir
Grupul de Investigatii Politice (GIP), condus de Mugur Ciuvica, a lansat o noua acuzatie la adresa presedintelui Traian Basescu, incriminandu-l ca, la initiativa sa, in septembrie1999, Guvernul Radu Vasile ar fi acordat un contract fara licitatie firmei CCCF S.A. Ciuvica a cerut ca ancheta autoritatilor asupra actelor normative, solicitata de seful statului, sa inceapa cu o Hotararea de Guvern nr. 753 din 16 septembrie 1999, prin care s-a aprobat inceperea lucrarilor de reparatii capitale la podul de cale ferata peste raul Mures la Arad, pe linia de cale ferata Timisoara-Arad, in vederea asigurarii redeschiderii circulatiei feroviare intrerupte ca urmare a calamitatilor naturale din anul 1998. Hotararea a fost semnata de primul-ministru Radu Vasile, de Traian Basescu, ministrul Transporturilor la acea data, Decebal Traian Remes, ministrul Finantelor si secretarii de stat Mircea Plangu si Ioan Onisei. In actul normativ se spunea ca "lucrarile de reparatii capitale se vor executa, prin incredintare directa, de catre Societatea Comerciala "CCCF" - S.A. Bucuresti", plata lucrarilor urmand sa fie facuta din bugetul Companiei Nationale de Cai Ferate "CFR" - S.A. Ciuvica a mentionat ca valoarea contractului a fost foarte mare si ca in noiembrie 2000, s-a anuntat ca investitia depasise deja 120 de miliarde de lei, circa 5 milioane de dolari la acea vreme.
HG adoptata la un an de la inundatii
Ciuvica a mai spus ca nu poate fi invocata urgenta inceperii lucrarilor, deoarece HG a fost adoptata la un an de la inundatiile care au provocat inchiderea circulatiei feroviare pe podul de la Arad. Pentru a justifica acordarea contractului fara licitatie, documentul prevede ca CCCF SA este specializata exact in lucrarile necesare repararii capitale a podului peste Mures de la Arad "reparatii de pile si culee", "montaje de tabliere si suprastructura de cale"). Potrivit lui Ciuvica, CCCF SA a acumulat datorii imense la bugetul de stat, dar incepand din 2001, odata cu venirea lui Traian Basescu in fruntea Primariei Bucuresti, CCCF SA a inceput sa primeasca "contracte uriase" pentru asfaltarea strazilor Capitalei.
Presedintia a respins acuzatiile aduse de GIP, sustinand ca in situatii de urgenta lucrarile pot fi atribuite prin incredintare directa si apreciind ca lipsa de fundament a acuzelor arata ca Mugur Ciuvica a facut o obsesie din a-l ataca pe presedinte. "Era o "situatie de urgenta", similara cu aceea de la Maracineni din anul 2005, a adaugat purtatorul de cuvant al Presedintiei.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.