In 2008 Romania va avea, potrivit premierului si ministrului Transporturilor, 840 de km de autostrada in diferite stadii de executie si vor fi modernizati 1.900 km de drumuri nationale. Ieri, dupa o intalnire a premierului cu ministrul Transporturilo
In 2008 Romania va avea, potrivit premierului si ministrului Transporturilor, 840 de km de autostrada in diferite stadii de executie si vor fi modernizati 1.900 km de drumuri nationale. Ieri, dupa o intalnire a premierului cu ministrul Transporturilor, s-a afirmat ca lucrarile prioritare prevazute pentru acest an sunt finalizarea tronsonului de autostrada Fetesti-Cernavoda, inceperea lucrarilor pe noi tronsoane ale autostrazii Bucuresti-Brasov, reabilitarea centurii de nord a Bucurestiului si a centurii de vest a orasului Ploiesti, precum si amenajarea unor variante de ocolire a 19 orase, printre care Pitesti, Sibiu, Cluj-Napoca, Craiova. In perioada 2006 -2008 sunt prevazute lucrari de reablilitare a 258 de poduri. Programul de dezvoltare a infrastructurii rutiere, propus de ministerul de resort pentru intervalul 2006-2008, prevede finalizarea a 260 kilometri de autostrada si modernizarea altor 1.900 kilometri de drumuri nationale. Cei doi oficiali au declarat ca in perioada 2006-2008 se vor investi in proiecte de modernizare a infrastructurii rutiere si constructie de autostrazi peste 6 miliarde de euro. Potrivit premierului Calin Popescu Tariceanu, in acest an vor fi investiti 1,2 miliarde de euro pentru proiecte in dezvoltare a infrastructurii, urmand ca in viitorii doi ani sa fie cheltuiti cate 2,7 miliarde de euro, cu posibilitatea de majorare a fondurilor prevazute pentru 2008.
Guvernul va plati doar urgentele
Proiectele rutiere de maxima urgenta din acest an vor fi finantate prin fonduri guvernamentale, a mai afirmat primul ministru. In acest fel, autoritatile sa nu fie obligate sa parcurga termenele procedurale lungi din cazul programelor cu finantare europeana. Tariceanu a aratat ca principala problema pentru finalizarea acestor proiecte sunt procedurile lungi, de pana la doi ani, premergatoare inceperii lucrarilor, care presupun intocmirea studiului de fezabilitate si organizarea licitatiei. Astfel, s-a ajuns la concluzia ca multe proceduri ar trebui scurtate, iar acest subiect va fi discutat cu reprezentantii Delegatiei Comisiei Europene la Bucuresti si ai Bancii Europene de Investitii, a anuntat premierul Calin Popescu Tariceanu. De asemenea, stadiul de executie a proiectelor care vor beneficia de finantare europeana, incepand din 2007, va fi analizat, in detaliu, intr-o sedinta de Guvern dedicata acestui subiect, a precizat premierul Tariceanu. "Din pacate anul 2006 nu poate sa fie un an incununat de succes in privinta kilometrilor realizati de autostrada. Din momentul deciziei politice de a incepe o anumita lucrare pana la darea in functiune trec 58 de luni, adica 4 ani si 10 luni. De aceea in 2006 se vor da in functiune atatia km cati au fost inceputi si pregatiti in 2001", a mai spus premierul.
Fonduri suplimentare pentru Bechtel
In 2006, dupa renegocierea contractului cu firma americana Bechtel, vor reincepe lucrarile la Autostrada Brasov-Oradea-Bors. Bugetul alocat in acest an pentru lucrarile la aceasta autostrada va depasi 300 de milioane de euro, fondurile suplimentare celor 100 de milioane de euro fiind asigurate, potrivit premierului din sumele obtinute in urma privatizarii BCR. El a aratat ca autoritatile sunt interesate ca lucrarile la autostrada sa nu depaseasca durata prevazuta initial (anul 2012 - n.r.), fiind insa necesar ca proiectul sa fie derulat si in functie de capacitatea constructorului. Contractul renegociat cu firma americana Bechtel pentru constructia autostrazii se afla in procedura de aprobare interna la nivelul ministerelor si urmeaza sa fie aprobat intr-o sedinta viitoare de Guvern. Intrebat care este motivul pentru care contractul cu firma Bechtel nu este prezentat public, premierul a amintit ca exista situatii cand astfel de documente includ si o serie de clauze confidentiale, care pot fi divulgate in cazul formularii unei plangeri sau a unei actiuni in justitie. Proiectul constructiei autostrazii Brasov-Bors are o valoare totala de peste doua miliarde de euro.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.