Reprezentantii statului roman sunt hotarati ca, daca in cel mai scurt timp coreenii nu inceteaza tergiversarile, sa renunte la contractul de rascumparare a actiunilor, ne-au declarat surse guvernamentale. De altfel, la mijlocul lunii ianuarie, surse
Reprezentantii statului roman sunt hotarati ca, daca in cel mai scurt timp coreenii nu inceteaza tergiversarile, sa renunte la contractul de rascumparare a actiunilor, ne-au declarat surse guvernamentale. De altfel, la mijlocul lunii ianuarie, surse din cadrul Ministerului Economiei si Comertului (MEC) ne declarau ca "partea romana si-a aratat in permanenta disponibilitatea de a negocia preluarea actiunilor detinute de Daewoo Motor la fabrica din Craiova, dar ne apropiem de termenul de expirare. Trebuie si sud-coreenii sa inteleaga ca, daca in maxim doua saptamani nu se va ajunge la un acord si nu se va semna contractul, vom fi pusi in fata faptului de a nu mai avea obiect pentru aceste negocieri. Romanii ar putea renunta la cumpararea actiunilor. Sud-coreenii au aplicat diverse tactici de tergiversare si amanare a semnarii contractului, dar speram, in continuare, ca vor renunta la ele". Mai mult, ministrul Seres a anuntat, pe 13 ianuarie, ca in saptamana care urma ar fi trebuit reluate negocierile cu sud-coreenii. Desi termenele anuntate de MEC si ministru au fost depasite, reprezentantii OPSPI nu au binevoit sa dea nici o explicatie privind stadiul negocierilor.
Pe de alta parte, purtatorul de cuvant al Daewoo Craiova, Valeriu Girlea, ne-a spus ca "nu exista probleme cu licenta". Conform unor informatii, fabrica de automobile din Craiova ar fi avut licenta de producere a masinilor sub marca Daewoo pana la 31 ianuarie. Se pare ca problema licentei a aparut dupa ce Daewoo Motor din Coreea de Sud a dat faliment, iar General Motors (GM) a preluat unele active, printre care si fabricile din Coreea ale Daewoo. Nu a preluat, insa, si fabrica din Craiova. In schimb, coreeni au cerut ca noua entitate sa livreze piese, pentru alte fabrici Daewoo din afara tarii, precum si pentru Craiova, inca trei ani. Perioada s-a terminat in octombrie 2005. De atunci, GM Daewoo livreaza piese pentru Craiova la comanda. "La Daewoo Craiova avem stocuri pentru productie pana in lunile mai-iunie. Oricum, noi producem motoare si cutii de viteze pentru GM Daewoo. Anul trecut am produs circa 36.000 de motoare, iar anul acesta am planificat exporturi de 114.000. In ceea ce priveste cutiile de viteza, anul trecut am exportat 117.000, iar anul acesta am planificat 163.000", a mai spus Valeriu Girlea. Reamintim, negocierile dintre MEC, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI), si Daewoo Motor pentru rascumpararea actiunilor la Automobile Craiova ar fi trebuit finalizate pana acum. Dupa preluarea actiunilor, MEC le va scoate din nou la privatizare. KPMG a evaluat, in primele luni ale anului 2005, pachetul de 51% din actiunile Daewoo Craiova, pe care MEC doreste sa le preia, la 32 milioane euro, iar valoarea de lichidare la circa 70 milioane euro. MEC detine 49% din actiunile societatii prin Automobile Craiova. Partea coreeana a declarat ca are creante de peste 300 milioane de euro, in timp ce, potrivit datelor ministerului, acestea sunt mult mai mici.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.