Cateva sute de muncitori de la Combinatul Mechel Campia Turzii au blocat din nou, ieri dimineata, intr-un protest spontan, nemultumiti de situatia in care se afla societatea, care, din cauza pierderilor importante, ar putea fi inchisa definitiv. Prot
Cateva sute de muncitori de la Combinatul Mechel Campia Turzii au blocat din nou, ieri dimineata, intr-un protest spontan, nemultumiti de situatia in care se afla societatea, care, din cauza pierderilor importante, ar putea fi inchisa definitiv. Protestatarii sustin ca au iesit in strada pentru ca nu au incredere ca negocierile dintre conducerea Prefecturii, a sindicatului si a patronatului se vor solutiona favorabil. "Oamenii nu mai au incredere cand este vorba sa isi piarda locurile de munca. Toata lumea este ingrijorata si de aceea au reactionat asa. Sper insa ca negocierile sa fie solutionate favorabil", a declarat liderul de sindicat Milu Rusu.
In cursul diminetii de ieri, a inceput o intalnire de mediere a conflictului de la Combinatul Mechel, aceasta fiind coordonata de prefectul de Cluj, Alin Tise, si de subprefectul Calin Platon. Politia Rutiera a deviat traficul rutier spre Campia Turzii pe doua rute ocolitoare.
Pe de alta parte, conducerea Combinatului Mechel Campia Turzii a cerut Tribunalului Cluj sa declare ilegal protestul muncitorilor. Presedintele Consiliului de Administratie al Mechel Campia Turzii, Vladimir Tytskji, a anuntat ca situatia economica a combinatului este foarte grava si ca exista riscul declararii falimentului, daca nu va fi gasita o solutie. "Am cerut declararea ilegala a protestului pentru a relua activitatea. Nu vom plati salarii pe aceasta perioada celor care au incetat lucrul. Noi am propus solutia de inchidere a Laminorului si a Otelariei pe doua luni, dar in noile conditii cred ca intreruperea va dura sase luni", a declarat Vladimir Tytskji. El a adaugat ca, in eventualitatea declararii falimentului, statul roman va fi obligat sa returneze grupului Mechel circa 70 de milioane de dolari. "Nimeni nu va avea atatia bani, asa incat acest combinat va fi vandut pe bucati. Nu cred ca va doriti acest lucru. Solutia avansata de noi este inchiderea temporara a celor doua sectii care au un consum foarte mare de energie electrica si gaz", a adaugat reprezentantul patronatului. De cealalta parte, muncitorii acuza patronatul rus ca a desfiintat cu buna stiinta pana acum cinci sectii ale Combinatului si a dus utilajele la fier vechi pentru a le topi.
Proteste si la ARO
Salariatii de la Uzina de autoturisme de teren ARO Campulung au blocat si ei, ieri, DN73 Brasov-Fundata-Campulung-Pitesti, in semn de protest fata de nereluarea lucrului de la inceputul anului si neplata salariilor restante de anul trecut. Ei au recurs la acest mijloc de protest si "pentru a atrage atentia guvernantilor si opiniei publice, asupra privatizarii paguboase pe care a realizat-o AVAS cu firma americana "Cross Lander", aceasta din urma nerespectand prevederile contractului de privatizare incheiat cu statul roman". Prefectul judetului Arges, Ion Carstoiu, a declarat ca modul de protest ales de salariatii de la ARO este ilegal si deosebit de pagubos pentru colectivitate, cu atat mai mult cu cat DN73 a preluat o buna parte din circulatia rutiera de marfa care se deruleaza pe DN1 Brasov-Bucuresti. Prefectul a mai declarat ca in discutiile avute, vineri, 20 ianuarie, cu o delegatie de salariati de la ARO s-a stabilit ca situatia de la Campulung se poate rezolva numai pe o singura cale, cea a Justitiei, ARO fiind de aproape trei ani o firma particulara, asupra careia nici o institutie a statului nu mai are o putere legala. In urma dialogului pe care salariatii protestatari l-au avut cu o delegatie a Prefecturii Arges, dar si din cauza frigului, protestatarii au deblocat drumul in jurul orei 14.00.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.