Compania Walt Disney negociaza preluarea Pixar Animation Studios, in cadrul unei tranzactii in actiuni evaluata la 6,7 miliarde de dolari, care ar permite eliminarea barierelor existente intre difuzarea online de emisiuni, computere si distributia di
Compania Walt Disney negociaza preluarea Pixar Animation Studios, in cadrul unei tranzactii in actiuni evaluata la 6,7 miliarde de dolari, care ar permite eliminarea barierelor existente intre difuzarea online de emisiuni, computere si distributia digitala, transmite Reuters. In urma tranzactiei, Steve Jobs, care se afla atat la conducerea Apple Computers, cat si a Pixar, ar putea deveni cel mai mare actionar individual al Disney, fiind posibil sa obtina si un loc in consiliul de conducere. Jobs si-ar putea exercita astfel influenta in cadrul uneia dintre cele mai mari companii americane din domeniu, care reuneste ESPN, ABC-TV si Walt Disney Studios, pentru a furniza prin serviciul iTunes oferit de Apple muzica si programe video in format digital. Companiile media au fost ingrijorate in legatura cu furnizarea pe Internet a programelor din cauza fenomenului de piratare, in timp ce producatorii de computere doresc dezvoltarea acestui tip de serviciu pentru a-si mari vanzarile. Opiniile analistilor sunt divizate in legatura cu posibilitatea ca o asociere mai stransa cu Apple si sistemul sau digital sa creasca valoarea arhivei de filme si emisiuni de televiziune detinuta de Disney. In octombrie 2005, directorul executiv al Disney, Robert Iger, a ajuns la un acord cu Apple pentru descarcarea prin intermediul serviciului iTunes a unui numar de programe ale televiziunii ABC, printre care "Desperate Housewives" si "Lost". Acordul a trezit interesul retelelor de televiziune si, in decembrie 2005, NBC Universal a incheiat un acord pentru furnizarea de productii catre iTunes. Jobs a declarat saptamana trecuta ca iTunes Music Store a vandut opt milioane de programe video de la lansarea serviciului, toamna trecuta. Firma Nielsen/NetRatings a anuntat joi ca traficul pe site-ul iTunes si gradul de utilizare a aplicatiei a crescut anul trecut cu 241%, la 20,7 milioane de utilizatori, reprezentand aproape 14% din navigatorii activi pe Internet.
Analistul David Card, de la firma de cercetari Jupiter Research, a declarat la randul sau ca agreeaza o alianta intre Disney si Pixar, dar a apreciat ca fuziunea nu este neaparat necesara pentru extinderea colaborarii cu Apple in domeniul online. (D.M.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.