Casa de Economii si Consemnatiuni (CEC) a fost desemnata castigatoarea licitatiei pentru derularea operatiunilor comerciale ale Fondului Proprietatea, institutia de credit devansand ofertele celorlalte sase banci participante.
"Am purtat discu
Casa de Economii si Consemnatiuni (CEC) a fost desemnata castigatoarea licitatiei pentru derularea operatiunilor comerciale ale Fondului Proprietatea, institutia de credit devansand ofertele celorlalte sase banci participante.
"Am purtat discutii cu sapte banci - CEC, BRD - Groupe Société Générale, ABN AMRO, HVB Bank Romania, National Bank of Greece, Raiffeisen Bank si Citibank. Am discutat o suma finala, iar criteriile de alegere a bancii au fost complexe. Am selectat cea mai buna oferta. ABN AMRO s-a retras. In faza finala au ramas BRD si CEC. Contractul cu CEC va fi semnat in cursul saptamanii viitoare", a declarat agentiei Mediafax Nicolae Ivan, presedinte al Consiliului de Supraveghere al Fondului Proprietatea.
Prin reteaua CEC vor fi distribuite actiunile Fondului Proprietatea catre titularii titlurilor de despagubire.
"Va exista un cont central al Fondului Proprietatea la aceasta banca prin care vor fi realizate toate operatiunile fondului. Tranzactiile care se vor derula in 2006 prin acest cont vor insuma circa 500 milioane de euro", a estimat Ivan.
La inceputul saptamanii urmatoare, va fi selectata firma de avocati romani cu care Fondul va lucra, iar pana vinerea viitoare va fi publicat in presa internationala anuntul pentru cererea de oferta in scopul selectiei consultantului international.
Consultantul va fi desemnat in baza unei licitatii publice internationale, initiata de Ministerul Finantelor, prin Consiliul de Supraveghere a Fondului. "Vom alege un consultant international sau care se afla in consortiu cu o entitate internationala. Cerinta este ca acesta sa aiba experienta la constituirea unui fond de cateva sute de milioane de euro. La inceputul lunii martie speram sa primim ofertele. Procesul include doua faze, respectiv cererile de expresie de interes si, ulterior, trimiterea caietului de sarcini", a adaugat Ivan.
Fondul a fost constituit sub forma unui organism de plasament colectiv, ca entitate destinata platii prin echivalent a despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv de statul roman, si va fi administrat de catre o societate de profil cu reputatie internationala, desemnata prin licitatie publica internationala.
Licitatia va fi organizata de catre consultantul international, acesta urmand sa stabileasca si procedura de organizare a licitatiei.
Pana la data transferului administrarii, Fondul Proprietatea va fi gestionat de Ministerul Finantelor Publice, prin Consiliul de Supraveghere.
Ivan a aratat ca, pana la finele lunii mai sau inceputul lunii iunie, trebuie sa existe un contract incheiat cu societatea de administrare, astfel incat Fondul sa fie cotat la bursa in prima jumatate a anului.
Potrivit presedintelui Fondului Proprietatea, in cursul lunii februarie va incepe procedura de preschimbare a titlurilor de proprietate in actiuni si distribuirea acestora. Fondul are un capital social initial de 3,8 miliarde de euro (14,2 miliarde lei noi) si 120.000 de actionari.
Pentru inceput, statul va fi singurul proprietar al actiunilor, participatiile urmand sa fie distribuite pe masura ce persoanele indreptatite vor obtine titluri de despagubire astfel incat structura de actionariat a Fondului sa fie, la final, in totalitate privata.
Numarul participatiilor la Fond va fi suplimentat in cazul in care suma necesara despagubirilor va depasi valoarea actiunilor. Fondul va functiona pentru o perioada de zece ani, cu posibilitate de prelungire.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.