Prima investitie de anvergura din mandatul primarului general Adriean Videanu, pasajul rutier Basarab, se afla in prag de licitatie. Municipalitatea asteapta aparitia anuntului de organizare a licitatiei internationale pentru constructor in Buletinul
Prima investitie de anvergura din mandatul primarului general Adriean Videanu, pasajul rutier Basarab, se afla in prag de licitatie. Municipalitatea asteapta aparitia anuntului de organizare a licitatiei internationale pentru constructor in Buletinul Oficial al Uniunii Europene, pentru a dispune aparitia lui si in Monitorul Oficial din Romania. Potrivit edilului-sef, caietul de sarcini pus la dispozitie celor interesati urmeaza sa se vanda, cel mai probabil, pe 20 ianuarie. "Am transmis saptamana trecuta catre Uniunea Europeana anuntul pentru licitatia internationala privind constructia Pasajului Basarab, asa cum a dorit primarul general, si asteptam sa-l publicam si la noi. Caietul de sarcini este gata, contine mai multe capitole - documentatie tehnica, aspecte legislative - si va costa 26 de milioane de lei vechi. El va fi pus la dispozitie atat pe CD cat si in varianta clasica, pe suport de hartie", a declarat, ieri, Florentina Constantinescu, directorul Directiei de Achizitii Publice si Licitatii din cadrul Primariei Capitalei.
Patru ani
de amanari
Lucrarile de constructie a pasajului rutier suprateran vor incepe, mai mult ca sigur, in aceasta primavara, dupa patru ani de amanari si dupa modificarea proiectului tehnic. Adriean Videanu, a prezentat anul trecut, in detaliu, noul proiect, care urmeaza sa fie construit cu fonduri obtinute din emisia de eurobonduri lansata vara trecuta pe piata internationala de capital. Constructia pasajului Basarab a fost supusa dezbaterii publice inca de acum circa patru ani, pe vremea cand Traian Basescu il anuntase ca proiect rutier deosebit de important pentru Bucuresti, potrivit unui studiu japonez de trafic (JIKA). Noua solutie gasita de proiectant a fost una care va rezolva problemele ridicate in repetate randuri de locuitorii din zona Titulescu si a Garii de Nord, respectiv zgomot, poluare, afectarea imobilelor.
Varianta noua a proiectului prevede o dublare a lungimii pasajului la 1900 m, din care regim de pod va avea pe o lungime 1600 m, construirea unor legaturi la sol cu pasajul in zonele Grivita, Calea Plevnei si Splaiul Independentei, largirea podului existent Grozavesti cu sapte metri carosabil si trei metri trotuar pentru facilitarea relatiilor de circulatie la nivelul solului, realizarea unei conexiuni de tip cale ferata - tramvai - pasaj in zona Garii, micsorarea rampei de urcare pe pod in zona bisericii de la Banul Manta la o inaltime de numai un metru, fata de doi metri.
Mai putini decibeli
Primarul general a dat asigurari ca aceasta varianta va rezolva nemultumirea locuitorilor din zona Titulescu, singurul impediment pentru riverani ramanand durata de executie, care se estimeaza la circa trei ani. Videanu le-a promis cetatenilor ca pe marginile pasajului vor fi instalate panouri fonoabsorbante, inalte de doi metri, care vor reduce nivelul de zgomot produs de trafic cu aproximativ 32 de decibeli, iar linia de tramvai va fi amenajata dupa metode moderne, astfel incat circulatia sa nu deranjeze prea mult. Pe timpul executiei lucrarilor la pasaj, masinile riveranilor vor putea fi parcate in zona de langa calea ferata. Pasajul Basarab va pleca dintr-o rampa de acces din Bd. Nicolae Titulescu in apropierea intersectiei cu Bd. Alexandru Ioan Cuza si va reveni la sol pe Sos. Grozavesti.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.