Taxa pe care municipalitatea Bucurestilor intentioneaza sa o instituie pentru circulatia rutiera in centrul orasului - buvinieta - va fi copiata dupa modelul deja aplicat la Londra in scopul descongestionarii traficului si a reducerii nivelului de p
Taxa pe care municipalitatea Bucurestilor intentioneaza sa o instituie pentru circulatia rutiera in centrul orasului - buvinieta - va fi copiata dupa modelul deja aplicat la Londra in scopul descongestionarii traficului si a reducerii nivelului de poluare. Potrivit datelor publicate pe site-ul primariei din Londra, taxa se aplica in centrul orasului in intervalul orar 7.00-18.30, de luni pana vineri, soferii fiind scutiti in weekend si de sarbatorile legale. Sunt exceptate de la plata persoanele cu handicap, riveranii, autovehiculele cu 9 sau mai multe locuri, taximetrele cu licenta, masinile de interventii, cele cu motor electric si toate vehiculele cu doua roti.
Taxa este de 8 lire sterline/zi daca se plateste pana la ora 10.00, si de 10 lire dupa aceasta ora. Taxa poate fi achitata zilnic, saptamanal sau anual, la magazine autorizate, statii de benzina, parking-uri, la oficiile postale, ori prin telefon, SMS sau Internet. La intrarea in zona centrala a orasului sunt amplasate panouri de atentionare si camere de filmat, iar la miezul noptii, sistemul informatic face o selectie a autovehiculelor, eliminand masinile care se afla in evidenta autoritatilor ca fiind platitoare de taxa. Cele care au intrat ilegal primesc amenda de 100 de lire sterline. Plata sanctiunii in 14 zile reduce cuantumul amenzii la jumatate, dar neachitarea timp de 28 de zile atrage o majorare a acesteia la 150 de lire. Pentru mai mult de trei amenzi, posesorului masinii i se interzice definitiv accesul in zona.
Varianta bucuresteana
Asa cum ati putut citi in ziarul nostru de ieri, soferii bucuresteni ar putea achita o taxa - denumita "buvinieta", dupa taxa de drum perceputa de Administratia Nationala a Drumurilor (AND) - pentru a putea circula prin centrul Capitalei. Initiativa specialistilor in transporturi din cadrul Primariei Capitalei a aparut in urma unui studiu de management al traficului, potrivit caruia instituirea unei asemenea dari ar putea duce la reducerea poluarii si a traficului in zona ultracentrala. Proiectul va fi gandit de profesionisti in asa fel incat sa nu deblocheze o artera si sa incarce o alta. Daca ar fi introdusa, soferii bucuresteni ar urma sa plateasca o taxa anuala stabilita in functie de capacitatea cilindrica a motorului masinii, de modelul, dimensiunile si greutatea vehiculului. Banii incasati ar urma a fi folositi pentru investitii in infrastructura rutiera. Taxa "pe centru" va fi perceputa pentru circulatia in Zona A, delimitata de: Bd. Dacia - Str. Traian - Str. Dimitrie Onciul - Str. Zece Mese - Str. Nerva Traian - Bd. O. Goga - Bd. Marasesti - Str. Mitropolit Nifon - Bd. Libertatii - Bd. Natiunile Unite - Str. B. P. Hasdeu - Spl. Independentei - Str. C-tin Noica - Str. M. Vulcanescu - Bd. Dacia - Piata Romana.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.