Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a investit sau participa la proiecte de infrastructura rutiera si feroviara in Romania cu o valoare totala de 500 de milioane de euro. Unul dintre cele mai mari proiecte cu finantare BERD este
Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a investit sau participa la proiecte de infrastructura rutiera si feroviara in Romania cu o valoare totala de 500 de milioane de euro. Unul dintre cele mai mari proiecte cu finantare BERD este realizarea centurii orasului Constanta, obiectiv inclus in coridorul IV pan-european. "Suntem pe cale sa lansam procedurile obligatorii pentru imprumutul de 145 de milioane de euro pentru constructia centurii orasului Constanta, dupa care vor incepe licitatiile. Termenul de finalizare este stabilit pentru anii 2008-2009", a declarat ieri ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre. Si pentru largirea centurii Capitalei, lucrarile vor incepe in acest an, acestea fiind estimate la circa 60 milioane de euro. Un alt proiect, cu o valoare de circa 50 de milioane de euro, derulat cu finantare BERD este reprezentat de dezvoltarea facilitatilor Aeroportului Henri Coanda. Proiectul pentru aceasta investitie prevede constructia unei statii de distributie a energiei electrice, realizarea unei platforme de degivrare si a unor parcari supraetajate. BERD va acorda, de asemenea, Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), un imprumut de 22,5 milioane de euro destinat cumpararii unor utilaje specifice pentru intretinerea sistemului energetic feroviar si pentru dotarea statiilor de cale ferata cu o serie de echipamente. Proiectul de constructie a variantei ocolitoare a orasului Pitesti, cu o lungime de 15,2 kilometri, si refacerea unor drumuri nationale va necesita investitii de 114,7 milioane de euro, din care 60 de milioane de euro provin dintr-un imprumut BERD, 410.000 euro sunt fonduri PHARE, iar 53,5 milioane euro, fonduri atrase. Institutia financiara europeana a acordat si un imprumut, negarantat de stat, de 16 milioane de euro pentru un proiect cu o valoare de 24,3 milioane de euro care vizeaza dezoltarea terminalului de barje al portului Constanta, prevazut sa fie finalizat in septembrie 2007. (C.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.