Incepand de ieri, Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6, prin Serviciul Alocatii si Ajutoare Sociale, va primi cererile si actele doveditoare ale persoanelor, cu domiciliul pe raza sectorului 6, care sunt in situatia
Incepand de ieri, Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6, prin Serviciul Alocatii si Ajutoare Sociale, va primi cererile si actele doveditoare ale persoanelor, cu domiciliul pe raza sectorului 6, care sunt in situatia de a primi indemnizatie/stimulent pentru cresterea copilului, in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copiilor cu handicap, de pana la 3 ani, in conformitate cu prevederile OUG nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului. Aceste acte sunt foarte multe si vor da multe batai de cap mamelor. De mentionat este faptul ca vor depune actele pentru intocmirea dosarului la Serviciul Alocatii si Ajutoare Sociale mamele/persoanele care se ocupa de ingrijirea copiilor nascuti incepand din data de 01.01.2006.
Persoanele care, anterior datei de 01.01.2006, se afla in concediu de crestere a copilului, vor depune la sediul DGASPC sector 6 doar cerere tip, urmand ca documentele care au stat la baza acordarii concediului pentru crestere copil sa fie inaintate Directiei pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala de catre angajatori/platitori. Mamele/persoanele care se ocupa de cresterea si ingrijirea copiilor nascuti din anul 2006 vor depune la Serviciul Alocatii si Ajutoare Sociale din cadrul DGASPC Sector 6 urmatoarele documente:
Acte doveditoare care insotesc cererea de acordare a indemnizatiei sau stimulentului: Cerere tip, se completeaza la sediul directiei; actul de identitate al solicitantului- copie xerox; certificatul de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul ori, dupa caz, livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul; certificatul de persoana cu handicap al copilului (daca este cazul).
Alte acte doveditoare privind componenta familiei: certificate de nastere ale tuturor copiilor nascuti dupa data de 01.01.2006; Hotarare judecatoreasca de incuviintare a adoptiei, daca este cazul; Hotarare judecatoreasca/a Comisiei pentru Protectia Copilului pentru masura plasamentului, daca este cazul; Decizia directorului executiv al Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului/ hotarare judecatoreasca, in cazul plasamentului in regim de urgenta a copilului pentru care se solicita dreptul; Hotarare judecatoreasca de instituire a tutelei sau dispozitia Autoritatii Tutelere, daca este cazul.
Acte doveditoare privind realizarea de venituri: Dovada eliberata de angajator din care sa rezulte ca solicitantul a realizat venituri cu caracter salarial; Dovada eliberata de Administratia Finantelor Publice, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente sau agricole, din care sa reiasa ca persoana in cauza a realizat venituri supuse impozitului pe venit, potrivit codului fiscal; Adeverinta eliberata de platitorul indemnizatiei de maternitate sau, dupa caz, alte dovezi din care sa reiasa ultima zi de concediu de maternitate acordat in conditiile Legii nr. 19/2000; Adeverinta eliberata de platitorul indemnizatiei de maternitate sau de casa teritoriala de asigurari de sanatate sau Agentia (judeteana/de sector) pentru Ocuparea Fortei de Munca din care sa rezulte ca solicitantul indeplineste conditiile de acordare a drepturilor prevazute de OUG nr.148/2005. Alte acte doveditoare privind acordarea indemnizatiei lunare, care pot fi, dupa caz, urmatoarele: Declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca solicitantul nu beneficiaza in acelasi timp de indemnizatie de maternitate; Declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca celalalt parinte sau, dupa caz, alta persoana nu beneficiaza de indemnizatie de crestere a copilului; Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului si ca acesta nu este incredintat sau dat in plasament nici unui organism privat autorizat sau serviciu public autorizat ori unei persoane fizice; Alte documente, in functie de caz.
Pentru informatii suplimentare, persoanele interesate se pot adresa la sediul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6, Serviciul Alocatii si Ajutoare Sociale, din str. Drumul Taberei nr. 18, sector 6, Statie RATB Orizont, Linii: 69, 71, 90, 93, 105, 122, 168, 268, 368, Telefon: 745 7237.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.