Piata autovehiculelor noi va oscila in 2006 in jurul nivelului din acest an, de circa 250.000 de unitati, pentru ca factorii care au influentat avansul din ultimii ani si-au epuizat potentialul, au declarat recent, pentru Mediafax, reprezentantii ind
Piata autovehiculelor noi va oscila in 2006 in jurul nivelului din acest an, de circa 250.000 de unitati, pentru ca factorii care au influentat avansul din ultimii ani si-au epuizat potentialul, au declarat recent, pentru Mediafax, reprezentantii industriei auto. "Elementele care au influentat cresterea pietei, in special in ultimul an, precum aprecierea monedei nationale, cota unica de impozitare, prima de casare si diversificarea ofertelor de finantare, tind sa isi diminueaze importanta. Efectul psihologic indus de acesti factori, si in special de reducerea nivelului impozitului, este pe cale sa dispara pe masura ce populatia incepe sa se familiarizeze cu aceste schimbari, astfel incat in 2006 vanzarile de autovehicule noi vor stagna", considera directorul general al Renault Nissan Romania, Nicolas Ianculescu. Vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, apreciaza, in schimb, ca piata va marca un regres. "Contrar optimismului afisat de colegii de la Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto, cred ca piata nu numai ca va stagna in 2006, ba chiar se va restrange cu 7-10%. In acest an, am asistat la o crestere care ne-a surprins pe toti, dar care nu poate fi una durabila. Cu toate acestea, exista posibilitatea atingerii nivelului din 2005, daca programul de innoire a parcului auto va continua", a apreciat Stroe.
Reprezentantii dealerilor si constructorilor auto considera ca cel mai mare pericol care ameninta piata autovehiculelor noi este reprezentat de importurile de masini second - hand care risca sa sufoce piata romaneasca, asa cum s-a intamplat in ultimii ani in Polonia. "Prin intermediul APIA vom incerca sa protejam comertul cu masini noi. Purtam discutii pentru gasirea celor mai bune solutii si pentru modificarea legislatiei, astfel incat piata romaneasca sa nu fie saturata de importuri masive de masini second-hand" a mai spus Ianculescu. Reprezentantul Automobile Dacia sustine acest punct de vedere, aratand ca piata occidentala este plina de masini de ocazie (multe dintre ele Euro IV) care pot avea mare succes in Romania. Potrivit APIA, vanzarile de autovehicule noi vor ajunge in acest an la aproximativ 255.000 de unitati (din care 215.000 autoturisme), nivel corespunzator unei valori de 2,5 - 3 miliarde de euro. (A.G.C.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.