Primaria Capitalei va impune noi reguli pentru transportul public tip maxi-taxi, dupa ce actualele licente vor expira la sfarsitul anului. Specialistii municipalitatii sustin ca acest serviciu va trebui, de anul viitor, sa ofere calitate; in caz cont
Primaria Capitalei va impune noi reguli pentru transportul public tip maxi-taxi, dupa ce actualele licente vor expira la sfarsitul anului. Specialistii municipalitatii sustin ca acest serviciu va trebui, de anul viitor, sa ofere calitate; in caz contrar, asemenea mijloace de transport vor disparea din Bucuresti. Oricum, numarul liniilor maxi-taxilor va fi redus considerabil. In prezent, Comisia municipala de transport pregateste modificarea sistemului privat de transport maxi-taxi, noile reglementari urmand sa fie introduse de la 1 februarie 2006. Primarul general Adriean Videanu s-a aratat nemultumit ca, la ora actuala, traseele Metrorex, RATB si ale masinilor maxi-taxi se suprapun aproape in totalitate, asigurand conditii precare de confort si siguranta calatorilor. "Firmele de maxi-taxi reprezinta o concurenta neloiala pentru RATB, iar conditiile de transport sunt incredibile, inumane. Mai mult, pentru majoritatea curselor nu se elibereaza tichete de calatorie. Ne gandim serios sa scoatem aceste mijloace de pe rutele RATB, urmand sa le identificam rute alternative. Deocamdata evaluam situatia", a precizat edilul-sef, anuntand, totodata, ca au fost intensificate controalele pe aceste mijloace de transport. "Continuitatea acestui sistem va depinde de acest raport. Vom lua o decizie astfel incat sa avem un transport in comun civilizat", a argumentat Videanu.
Stefan Pirpiliu, seful Comisiei de transporturi a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, s-a aratat nemultumit de rezultatele controlului efectuat in perioada 8-12 decembrie pe aceste mijloace de transport, acuzand, totodata, ca "nivelul evaziunii este foarte mare in aceasta zona". Potrivit lui Stefan Pirpiliu, actualele trasee de maxi-taxi - in numar de 26 , nu tin cont de cerintele cetatenilor si nici de planul urbanistic al Capitalei, oferind o serie de incalcari ale legii: nerespectarea caietului de sarcini sau a orarului de lucru, utilizarea de masini fara licenta de transport, evaziune fiscala, nerespectarea capetelor de linii etc. Consilierul municipal a mai reclamat ca, in ciuda faptului ca multe masini nu permit transportul calatorilor in picioare, soferii transporta oamenii in conditii nesigure, oferind servicii lipsite de calitate. Au fost controlate 57 de vehicule si au fost aplicate amenzi de 26.070 lei noi, iar in cazul a 50 de masini au fost ridicate licentele de transport si certificatele de inmatriculare. Totodata, autoritatile au constatat ca pe cele 26 de trasee maxi-taxi circula 237 de masini, fata de necesarul de 300. Verificarile au fost facute de catre inspectorii Primariei Capitalei in colaborare cu reprezentantii Autoritatii Rutiere Romane si Politiei Capitalei.
Referitor la noul regulament, presedintele Comisiei de transporturi ne-a precizat: "Lucram la un nou program de asigurare a transportului de maxi-taxi, complementar cu cel actual, pentru a introduce conditii minime de calitate a acestui serviciu. Pana la sfarsitul anului se va intocmi si un studiu de piata privind transportul de maxi-taxi in Capitala, care va fi supus apoi dezbaterii publice, urmand ca, din luna februarie 2006, sa circule in Bucuresti numai operatorii care castiga licitatia. (...) In plus, statiile de maxi-taxi vor fi stabilite de Primaria Capitalei, astfel incat microbuzele sa nu mai opreasca la intamplare si sa nu mai impiedice traficul. Pe viitor, firmele care au licente trebuie sa dovedeasca faptul ca detin terenuri sau spatii suficiente de parcare, pentru a nu bloca domeniul public al orasului, altfel vor pierde licenta. Pana la 1 februarie 2006, Primaria Capitalei va trebui sa desemneze, prin licitatie publica, atat noile trasee, cat si pe operatorii de transport. Daca, pana atunci, birocratia si legislatia nu vor permite incheierea licitatiilor, Bucurestiul va ramane fara maxi-taxi. Oricum, pentru acest serviciu nu exista nici o lege".


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.