Carlos Ghosn, directorul executiv al Renault, ar putea sa anunte in luna februarie a anului viitor reduceri de costuri cu cel putin un miliard de euro si concedieri pentru pana la 10% din angajati, potrivit unor analisti intervievati de Reuters.
Carlos Ghosn, directorul executiv al Renault, ar putea sa anunte in luna februarie a anului viitor reduceri de costuri cu cel putin un miliard de euro si concedieri pentru pana la 10% din angajati, potrivit unor analisti intervievati de Reuters.
Desi Ghosn nu a dorit sa devaluie nici o informatie inainte de anuntarea, pe 9 februarie 2006, a masurilor de restructurare ale grupului francez, analistii preconizeaza ca acestea vor fi de amploare, avand in vedere programul aplicat companiei Nissan, pe care, de asemenea, o conduce.
Potrivit studiului Reuters, unitatile de productie de la Valladolid - Spania si Sandouville - Franta sunt cele mai expuse pericolului de restructurare. Analistii sunt de parere ca Renault ar trebui sa vanda pachetul de actiuni de 20% detinut la Volvo, precum si pachetul de 49% de titluri de la Haas. In ceea ce priveste cooperarea cu Nissan, controlata in proportie de 44,4% de catre Renault, specialistii considera ca Ghosn ar trebui sa renunte la conducerea acesteia pentru a se concentra asupra grupului francez. De asemenea, analistii estimeaza ca Renault nu-si va majora obiectivele privind productia, stabilite in prezent la patru milioane de autoturisme, urmand sa se concentreze insa asupra niselor de piata, o posibila directie fiind cea a masinilor de lux.
Cei opt analisti intervievati au apreciat ca avansul profitului operational se va plasa in 2006 intre 1% si 3,1%, fata de 3% in 2005.
Printre explicatiile privind aceasta evolutie ar putea fi costurile mari preconizate de analisti pentru prima parte a programului, precum si situatia vanzarilor aferente anului viitor, afectate de lipsa unui model nou de autoturism.
Totusi, trebuie mentionat ca Renault are un atu puternic: toate modelele sale au obtinut cinci stele la testele de siguranta. Asta daca nu avem in vedere modelele special construite pentru piete mai sarace. De exemplu Renault Symbol - fostul Clio Symbol - nici macar nu a fost testat de prestigioasa EuroNcap. Pe de alta parte, Clio lll a fost declarata masina anului 2006.
Pe de alta parte, conform analizei, pentru 2007, cresterea estimata de specialisti este cuprinsa intre 2% si 4,1%, pentru ca in anul urmator intervalul sa fie de 3,6-6%.
Intrebati daca Renault ar putea sa mute productia in statele in care forta de munca este ieftina, un analist a raspuns ca aceasta va fi situatia, trei s-au pronuntat impotriva, restul neavand nici un raspuns.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.

9AM recomanda:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook

TI-A PLACUT ACEST ARTICOL?

Aboneaza-te la 9AM pentru a primi articole similare.

Sau
Aboneaza-te prin