19 Decembrie 2005

Lectura de 2 minute

Un concurs aparut pe piata din Romania si promovat in paginile cotidianului Jurnalul National a golit buzunarele romanilor creduli si a ingrosat conturile unei societati comerciale. Printr-un pliant publicitar, "Datamarket" anunta sute de premii de z
Un concurs aparut pe piata din Romania si promovat in paginile cotidianului Jurnalul National a golit buzunarele romanilor creduli si a ingrosat conturile unei societati comerciale. Printr-un pliant publicitar, "Datamarket" anunta sute de premii de zeci de mii de euro, printre care masini luxoase, bucatarii utilate sau ceasuri "de firma", care puteau fi castigate doar printr-un apel telefonic. Regulile pe care fiecare participant le avea de urmat erau foarte simple, dar, in acelasi timp, costisitoare.
Astfel, o data ce cumparatorul publicatiei razuia banda aurie de pe talon si vedea scris cu litere de o schioapa cuvintele "Ai castigat", alaturi de un cod format din sapte cifre, trebuia, potrivit instructiunilor, sa sune de la o retea fixa de telefonie la numarul 0903200800. Tariful anuntat de robot: 1,5 euro pe minut, fara TVA. De asemenea, vocea robotului avertiza "castigatorul" ca durata maxima a convorbirii este de trei minute si jumatate. Numai ca lucrurile nu stau intocmai. Si asta pentru ca, dupa cele trei minute si jumatate, timp in care "norocosul" visa la premiile consistente pe care urma sa le primeasca, acesta trebuia sa tasteze codul, apoi un numar de telefon la care putea fi contactat.
Peste cinci euro pe apel
Al doilea pas spre "fantasticele premii" era introducerea datelor personale, pentru trimiterea castigurilor fara plata taxelor. Numai ca in aceasta etapa, inselaciunea iese la iveala. Dupa aproape cinci minute de asteptat la telefon, "norocosul" nu isi poate introduce datele personale, dar robotul ii anunta produsul castigat. Evident, atat timp cat nu exista date personale introduse, nu exista castigatori.
In prima faza, credulii ar putea spera ca este vorba doar despre o defectiune tehnica, dar incercarea zadarnica de a lua legatura cu reprezentantii firmei "Datamarket" sau de a obtine relatii despre concurs de la publicatia care-l "gazduieste" i-ar convinge repede ca au de-a face cu o inselatorie. Astfel, numerele de telefon ale firmei "Datamarket" sunt nealocate, iar reprezentantii "Jurnalului National" nu pot sa dea mai multe detalii decat cele inscrise pe talon.
Cert este ca tot ceea ce castiga credulii care spera sa se trezeasca peste noapte cu autoturisme de zeci de mii de euro sau cu bucatarii gata utilate sunt doar facturi mult mai mari la telefon. (D.E.I.)

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.