Guvernul anterior trebuia sa acorde prioritate realizarii coridorului IV paneuropean, iar programul de autostrazi anuntat cu "surle si trambite" in perioada 2001-2004 nu prezinta de fapt decat incompetenta fostului Cabinet in gestionarea acestei prob
Guvernul anterior trebuia sa acorde prioritate realizarii coridorului IV paneuropean, iar programul de autostrazi anuntat cu "surle si trambite" in perioada 2001-2004 nu prezinta de fapt decat incompetenta fostului Cabinet in gestionarea acestei probleme, a declarat ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, transmite Mediafax. El a afirmat ca proiectele ori erau incepute inainte de anul 2000, ori au ridicat probleme de finantare din cauza lipsei de transparenta in atribuirea contractelor. "Daca tot au vrut sa faca autostrazi, de ce nu au asigurat in patru ani finantarea tronsonului de la Cernavoda la Constanta, care era firesc sa fie facut cu prioritate, mai ales ca acest tronson se afla pe coridorul IV?", a afirmat Dobre.
PSD pornit pe lobby
Liderul PSD Mircea Geoana si fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea au criticat, la sfarsitul saptamanii, la Poiana Brasov, modul in care Puterea trateaza problema autostrazilor. Geoana a sustinut ca proiectul Bechtel este un proiect viabil si este inainte de toate un proiect european, chiar daca este facut cu o firma americana. "Au fost voci rautacioase care au spus ca aceasta autostrada este scumpa, insa nu este adevarat, se incadreaza in costurile normale ale unei autostrazi. Proiectul s-a blocat pentru ca nu stim pe ce baza legala sa platim autostrada. E o minciuna, baza legala exista, dar nu exista vointa politica", a declarat Mitrea. Pesedistii s-au declarat adeptii autostrazii Bucuresti-Bors si au anuntat ca vor face lobby pentru acest proiect la statele si organismele europene, prin intermediul euro-observatorilor. "Vor fi dati in judecata toti cei care mai spun ca trebuia sau nu trebuia o virgula in contractul cu aceasta firma", a afirmat Mircea Geoana.
In replica, Dobre reaminteste ca autostrada Transilvania si autostrada Bucuresti - Brasov au avut ca finantare doar bugetul statului, iar institutiile europene si-au exprimat refuzul categoric de a finanta aceste doua proiecte din cauza lipsei de transparenta in atribuirea contractelor. (C.P., R.A.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.