OMV Waldviertel Rally 2005 a fost castigat de echipajul fratilor Jasen si Dilian Popov - Mitsubishi Lancer Evo 8. Marele favorit al competitiei, Manfred Stohl, a fost obligat la abandon la inceputul etapei secunde cu probleme de motor, in timp ce pil

OMV Waldviertel Rally 2005 a fost castigat de echipajul fratilor Jasen si Dilian Popov - Mitsubishi Lancer Evo 8. Marele favorit al competitiei, Manfred Stohl, a fost obligat la abandon la inceputul etapei secunde cu probleme de motor, in timp ce pilotii nostri Titi Aur si Claudiu David au indeplinit rolul de deschizatori.
Refuzul ACR de a ajuta intr-un fel echipajele OMV PETROM pentru a putea participa in OMV Waldviertel Rally 2005 a dus la angajarea acestora in competitie doar ca si automobile de deschidere. In acelasi timp insa, ele erau angajate in Cupa OMV, care a reunit toate echipajele sustinute de compania austriaca. Pe langa aceasta competitie, raliul a avut alte doua intreceri principale, si anume cea contand pentru campionatul european si cea pentru campionatul austriac.
Marele favorit al competitiei, Manfred Stohl, a dominat copios prima zi de concurs la toate categoriile. Pilotul lui OMV World Rally Team a castigat 7 probe din 8 in clasamentul absolut si a terminat ziua cu un avantaj remarcabil in competitia europeana, peste 3 min. 29 sec. fata de urmatorul clasat. "Este impresionant ce poti face cu o masina de grupa N bine pregatita, chiar si in fata unor automobile WRC sau de grupa A", a declarat pilotul austriac, care s-a aflat la volanul unui Mitsubishi Lancer Evo 8. Numai ca, la inceputul zilei secunde, a pierdut ulei din cauza unui furtun rupt chiar pe prima speciala si a fost obligat la abandon. Stohl nu a fost singurul pilot OMV care a patit acest lucru. Campionul Slovaciei, Tibor Cserhalmi, a parasit competitia in prima etapa cu probleme tehnice, in timp ce Andrej Jereb, campionul Sloveniei, a abandonat in aceeasi proba cu Stohl din cauza franelor. Scapat de principalii adversari, si cum ziua secunda s-a derulat pe suprafata cu care este mai obisnuit, asfaltul, Jasen Popov a reusit o evolutie fara greseala si a obtinut prima victorie importanta din cariera, dupa ce a cucerit titlul Bulgariei in 2005. Din pacate, pilotii nostri Titi Aur si Claudiu David nu si-au putut masura fortele cu campioni nationali ai tarilor din regiune, pentru ca Automobil Clubul Roman este inca tributar unor stereotipuri si politicii de monopol. Dupa spusele slovacului Tibor Cserhalmi, si in tara sa exista doua federatii, care isi contesta dreptul de a organiza Campionatul national de raliuri. Dar cand vine vorba despre participarea internationala a pilotilor, cea care reprezinta Autoritatea Sportiva Nationala recunoscuta de FIA elibereaza licente concurentilor, indiferent de competitiile interne la care participa.

Planetara rupta si potentiometru cu probleme

Astfel, Titi si Claudiu au efectuat mai mult o sesiune de teste in cadrul raliului, decat o competitie propriu-zisa. Ambii au fost atenti la evolutia lor, mai ales ca peste o saptamana urmeaza marea finala de la Harghita. Titi a avut o evolutie buna, preferand sa realizeze cateva performante bune in prima zi pe macadam, pentru a evolua apoi cu mai multa precautie in etapa secunda. Claudiu a avut o strategie asemanatoare, numai ca in prima etapa a rupt o planetara in speciala a 7-a. A putut continua raliul sub incidenta regulamentului SuperRally, dar in etapa secunda a avut probleme la potentiometru de acceleratie si a trebuit sa se opreasca.
In campionatul austriac victoria a revenit unui alt pilot OMV, cehul Stepan Vojtech - Peugeot 206 WRC, care de altfel a castigat si Cupa OMV rezervata pilotilor. Prin absenta lui Achim Mortl, Raimund Baumschlager a devenit campion pe 2005 inainte de start practice, ocupand locul 3 la final, in spatele lui David Doppelreiter, care a pilotat o Skoda Octavia WRC, pregatita de Tagai Racing - Ungaria.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.