Statul roman analizeaza posibilitatea de a plati unele sume in avans companiei americane Bechtel, cu conditia ca banii sa fie returnati pana la sfarsitul anului bugetar, a declarat, ieri, ministrul delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritor
Statul roman analizeaza posibilitatea de a plati unele sume in avans companiei americane Bechtel, cu conditia ca banii sa fie returnati pana la sfarsitul anului bugetar, a declarat, ieri, ministrul delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului, Laszlo Borbely. "Noi am spus ca putem da unele avansuri, dar in timpul anului, si Bechtel trebuie sa plateasca inapoi pana la sfarsitul fiecarui an bugetar sumele primite si sper ca in zilele urmatoare sa clarificam aceasta problema", a spus, potrivit Rompres, Borbely. Romania ar putea aloca circa 100 de milioane de euro pentru lucrarile la Autostrada Transilvania. "Sunt 100 de milioane de euro care sunt deja accesate de Ministerul Finantelor Publice, dar din cauza renegocierilor lucrarile s-au oprit, deci eu sper sa se continue cat mai repede constructia autostrazii", a explicat Borbely.
Premierul Calin Popescu-Tariceanu afirmase ca desi prioritatea ramane autostrada Bucuresti-Bors, care corespunde coridorului IV paneuropean, a precizat si ca Executivul doreste si realizarea autostrazii Transilvania, intrucat Romania are nevoie sa-si dezvolte infrastructura rutiera. Primul-ministru a mentionat ca nu se pune problema rezilierii contractului pentru autostrada Transilvania, dar compania Bechtel trebuie sa accepte respectarea legislatiei romanesti. Potrivit premierului, contractul incheiat de vechea guvernare cu Bechtel prevedea plata in avans catre operatorul american a 250 de milioane de dolari, suma urmand a fi decontata dupa finalizarea lucrarii.
Seful Executivului a precizat ca o asemenea operatiune financiara reprezinta in mod real un imprumut acordat Bechtel de catre statul roman, iar acest lucru nu se poate face conform legislatiei romanesti si nu poate fi acceptat de catre actualul guvern. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, statul roman ar trebui sa plateasca anual circa 500-600 de milioane de euro, mult peste posibilitatile financiare, deoarece in acelasi timp se construieste si Coridorul IV European (Nadlac-Arad-Deva-Orastie-Sebes-Sibiu-Ramnicu Valcea-Pitesti-Bucuresti-Fetesti-Constanta). (C.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.