Inovatiile in tehnologia iluminarii au pornit intotdeauna de la descoperirea unor noi surse de lumina. Becurile cu incandescenta au fost urmate de cele cu halogen, iar mai tarziu de cele cu xenon, acestea din urma avand ca imbunatatire posibilitatea

Inovatiile in tehnologia iluminarii au pornit intotdeauna de la descoperirea unor noi surse de lumina. Becurile cu incandescenta au fost urmate de cele cu halogen, iar mai tarziu de cele cu xenon, acestea din urma avand ca imbunatatire posibilitatea de a se roti pe masura ce masina vireaza. La ora actuala, farurile adaptative Audi reprezinta cea mai eficienta modalitate de iluminare in materie de automobilism.
Urmatorul pas in aceasta evolutie il reprezinta farurile LED care vor deschide noi orizonturi.Totusi, o dezvoltare de succes, constanta, trebuie sa respecte regulamentele internationale.In functie de primirea aprobarilor, Audi va face aceasta noua tehnologie accesibila.
Incepand cu Audi A8, farurile de zi au fost utilizate la majoritatea modelelor in ultimul an si jumatate. In urma reevaluarii a 24 de sondaje facute de Institutul de Cercetare pentru Securitatea Drumurilor, SWOV, si TNO Automotive, Institutul Olandez pentru Securitatea Drumurilor, au fost gasite noi avantaje oferite de introducerea farurilor de zi, unul dintre ele fiind evitarea a peste 3.000 de accidente in Europa. Pe baza ideii ca efectele de lumina atrag mai mult atentia, vehiculele dotate cu faruri de zi sunt identificate mult mai usor. Mai mult, prin sprijinul acordat indeplinirii tuturor normelor de protectie a pietonilor, aceste faruri au un avantaj in plus - promovarea continua a organizatiilor de asigurare VBG.
Un alt avantaj il reprezinta consumul redus de energie, aceste faruri fiind construite intr-o forma inovativa - 1 Watt de diode emitente de lumina, invelite intr-un reflector care genereaza lumina necesara, dar cu consum minim de energie.
Pentru a transmite si imbunatati securitatea, incepand cu noul Audi A6, farurile obisnuite au fost inlocuite cu cele de zi. Aceasta metoda a fost adoptata la intreaga gama Audi, inclusiv la modelele A4 si A8. In scopul de a oferi clientului un confort in plus, acest nou tip de faruri poate fi dezactivat in tarile in care folosirea nu este impusa.
Detaliile tehnice sunt completate de o evolutie considerabila in noile tendinte de design. Folosirea LED-urilor si a fibrei optice fac remarcabil design-ul masinii. Ultima generatie de ESP identifica momentul aplicarii franarii de urgenta, transmitand un semnal corespunzator luminilor de franare.
In plus, acestea sunt activate pe loc si transmit semnalul de stop imediat. Exista o serie de factori care diferentiaza semnalul indicat de franare: intensitatea si durata franarii, pozitia masinii si numarul rotilor blocate, reluarea accelerarii si activarea asistentilor de franare. Audi imbina diferitele semnale familiare utilizate de franarea de urgenta si asigura aceleasi standarde inalte de securitate in traficul zilnic.
Luminile pentru spate reprezinta modalitatea conducatorului auto de a comunica cu vehiculele din spate, ele reprezentand simultan o trasatura distinctiva de design si de tehnologie.
In viitorul apropiat va fi posibil sa inchizi automat aceasta optiune cu ajutorul electronicii avansate. Diferentierile intre nivelele de lumina de zi si cele de noapte sunt permise de lege. Noaptea, intensitatea luminii este cu o treime mai mica decat cea folosita in prezent, pentru ca ochii sa se adapteze intunericului, in timp ce ziua aceasta este de trei ori mai mare pentru a se distinge de razele de soare. Sunt preconizate viitoare planuri pentru a adapta lumina oricarei conditii meteo, farurile reglandu-si intensitatea in functie de vreme. Licenta pentru luminile variabile va fi obtinuta in anul 2007.

Raza adaptabila

Farurile cu LED folosesc diode emitatoare de lumina performante in loc de lampile incandescente sau cele de xenon ca surse de iluminare. Avantajul cel mai important este durabilitatea mare, eficienta asigurata, puterea de consum (pe jumatate cat cea a luminilor incandescente). Farurile LED sunt compacte, nu au radiatii si functioneaza la voltaj mic. Durabilitatea este estimata a fi mai mare decat cea a vehiculului insusi si astfel procesul de schimbare a becurilor va fi evitat. Lumina adaptabila va putea fi oferita ca echipament optional in forma LED-urilor care sunt activate electronic.
In viitor, electromecanica va fi inlocuita cu software-ul. Pentru tehnologia de iluminare, estetica va ocupa intotdeauna un loc mai important decat inovatiile tehnice, deoarece fara un design atractiv LED-urile nu pot domina piata, in ciuda functionalitatii.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.