Ungaria va sprijini puternic construirea autostrazii Transilvania, deoarece strategia privind transportul din aceasta tara prevede conectarea tuturor autostrazilor care se vor construi in Romania cu infrastructura rutiera ungara. Secretarul de stat i
Ungaria va sprijini puternic construirea autostrazii Transilvania, deoarece strategia privind transportul din aceasta tara prevede conectarea tuturor autostrazilor care se vor construi in Romania cu infrastructura rutiera ungara. Secretarul de stat in Ministerul Economiei si Transporturilor din Ungaria, Gilyan Gyorgy, a declarat, ieri, la Cluj-Napoca, intr-o conferinta de presa, ca este in interesul Ungariei ca proiectul autostrazii Transilvania sa isi continue cursul stabilit, pentru ca partea de est a Ungariei si cea de nord-vest a Romaniei vor avea numai de castigat din punct de vedere economic. Potrivit secretarului de stat ungar, pana in primavara anului 2006, Ungaria va finaliza autostrada pe relatia Nyiregyhaza - Debrecen, iar pana in 2007 autostrada va atinge granita cu Romania. "In 2007, vom fi gata sa fim conectati cu autostrada Transilvania, la Bors. De asemenea, avem si un proiect in pregatire privind asigurarea legaturii dintre autostrada din Ungaria, de la Szeged, si cea care se va construi in Romania pe culoarul IV paneuropean, pe la Nadlac. Aceasta va fi finalizata in perioada 2007-2013 si este cuprinsa in Legea Autostrazii din Ungaria", a afirmat Gailyan. Oficialul de la Budapesta a precizat ca Ungaria foloseste ca surse de finantare pentru construirea de autostrazi bani din fondul de coeziune al Uniunii Europene, precum si din credite externe. "Ungaria a alocat 3-3,3 miliarde de euro pentru construirea de autostrazi. Ritmul este sustinut, mai ales dupa anul 2000. In 2004-2005, am dat in folosinta 250 de kilometri de autostrada, iar in 2006 vom da in folosinta alti 150 de kilometri", a precizat Gilyan.
El s-a aflat, ieri, la Cluj-Napoca, pentru evaluarea programului comun romano-ungar "Uniunea Europeana vine la tine acasa", care s-a derulat in ultimii doi ani in 29 de localitati din Romania. Programul a fost unul de pregatire a intreprinzatorilor din Romania privind efectele aderarii la UE. Lucrarile la autostrada au inceput anul trecut, in baza unui contract in valoare de 2,2 miliarde euro. Dupa alegeri, noua administratie de la Bucuresti s-a pronuntat, in mai multe randuri, in favoarea inceperii unui alt proiect de autostrada, pe traseul Bucuresti-Pitesti-Ramnicu Vilcea-Sibiu-Lugoj-Arad-Timisoara, considerat prioritar in domeniul infrastructurii.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.