La fiecare salon auto organizat in lume, trebuie sa existe un model in fata caruia toata lumea sa se intrebe: "Ce mai e si asta?". O asemenea intrebare poate fi considerata drept un compliment... sau nu.
Volga V12 Coupé, modelul construit de

La fiecare salon auto organizat in lume, trebuie sa existe un model in fata caruia toata lumea sa se intrebe: "Ce mai e si asta?". O asemenea intrebare poate fi considerata drept un compliment... sau nu.
Volga V12 Coupé, modelul construit de nou-infiintata firma moscovita A: Level, este unul dintre cei mai ciudati hibrizi existenti in lumea auto. Corpul autoturismului este GAZ-21 pur, finisat in culoarea neagra, asemanandu-se extrem de mult cu masinile folosite de membrii de partid ai epocii comuniste si ofiterii temutului KGB.
La prima vedere, pare o amintire sinistra a Razboiului Rece. Dar sub caroseria tipica sfarsitului anilor '50 sunt ascunse angrenajul si interiorul unui BMW 850 si motorul specific modelului BMW V12.
Acest model este prevazut cu o cutie de viteze manuala in sase trepte si produce 380 cai putere. Motorul standard de 5.2 litri, V12 apartinand unui CSI, are destule resurse pentru a accelera de la 0 la 60 de kilometri si a fost calculat la 6,3 secunde, o imbunatatire substantiala fata de greoiul model GAZ-21 coupé din 1957. Cuplul de accelerare este suficient pentru fiecare treapta de viteza.
Elementul clasic de identificare al masinii produse in 1957, grila radiatorului in forma gurii de rechin, s-a pastrat si pe varianta celor de la A: Level. Dar noua versiune este mai lunga, mai joasa si este bineinteles un coupé lipsit de portierele din spate. Acest concept este definit, in mare, de tractiune spate, 380 CP, un motor V12 si un interior de lux care poate fi comparat cu orice model al companiilor producatoare de masini de lux.
Modelul modificat de rusi este usor de manevrat in ciuda celor 2 tone. Volga coupé este o masina grea cu un sasiu sigur si solid ca o nava de lupta, dar manevrabilitatea este comparabila cu a oricarui BMW. Desi caracteristicile sale sunt demne de o masina sport, Volga V12 este mult prea silentioasa si mult prea rafinata pentru acest segment. Volga V12 a fost construita in 17 luni de zile si costa 850.000 de dolari.

Date tehnice

Motor: V12 BMW
Tip: 12 cilindri in V
Capacitate cilindrica: 5576 cmc
Putere maxima: 380/5300 CP/rpm
Cuplu maxim: 550/4000 Nm/rpm
Dimensiuni
L/l/i: 4850/1920/1380 mm
Masa proprie: 1800 kg
Portbagaj: 270 l
Acceleratia 0-100 km/h: 6,3 s
Viteza maxima: 260 km/h


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.