Grozavesti vor fi inchise pentru constructia Pasajului Rutier Basarab. Proiecte ample ale Municipalitatii, de care primarul general Adriean Videanu e foarte mandru si de care locuitorii Capitalei se ingrozesc, cu gandul la ambuteiaje. Mult disputa
Grozavesti vor fi inchise pentru constructia Pasajului Rutier Basarab. Proiecte ample ale Municipalitatii, de care primarul general Adriean Videanu e foarte mandru si de care locuitorii Capitalei se ingrozesc, cu gandul la ambuteiaje. Mult disputatul proiect Pasajul Basarab, lansat de Basescu in 2001, se afla in faza finala, iar din primavara vor incepe constructiile care se estimeaza ca vor dura 3 ani. Valoarea investitiei se ridica la aproximativ 140 milioane de euro. in forma finala, dupa mai multe modificari de-a lungul timpului, pasajul va avea o lungime totala de 1.900 m din care pod 1.600 m. El se va intinde de la bd. Nicolae Titulescu, peste Calea Grivitei, trece calea ferata, ajunge in bd. Dinicu Golescu, sos. Orhideelor, traverseaza pe deasupra si intersectia Plevenei - Orhideelor - Giulesti, ajunge la Podul Grozavesti si se opreste in sos. Grozavesti. Vor exista bretele in Calea Plevnei, sos. Giulesti si Calea Grivitei. Pasajul va avea cate doua benzi pe fiecare sens, iar latimea lui este de 25 m. Pasajul va traversa si Dambovita. "in 15 septembrie vom lansa anuntul de licitatie pentru constructor si speram ca pana la sfarsitul anului sa semnam contractul", sustine Videanu.

Podul Grant se inchide din primavara pentru reparatii

in aceasta perioada se organizeaza si licitatia pentru refacerea Podului Grant. "Din primavara Podul va intra in consolidare", afirma Adriean Videanu. inchiderea Podului Grant va taia Bucurestiul in doua. Locuitorii din cartierele Crangasi, Drumul Taberei si Militari vor fi nevoiti sa ocoleasca pe la Gara de Nord pentru a ajunge in centru. Astfel, pe bucuresteni ii asteapta o primavara de cosmar.

Pasajul va usura circulatia in centru

Primarul Capitalei sustine ca prin constructia pasajului se va realiza descongestionarea centrului orasului si in special a axei care leaga nordul cu sudul Capitalei. Reabilitatea strazilor adiacente acestui pasaj (Titulescu, Orhideelor, Plevnei, Giulesti). Se va largi Podul Grozavesti cu cate doua benzi pe sens. Se va reduce cu peste 3,7% pe an consumul de carburanti pentru mijloacele auto care tranziteaza zona.

Blocurile, prea aproape de pod

Desi mai toti locuitorii Capitalei vor suferi in perioada in care se va construi acest pasaj, locuitorii din bulevardul Titulescu sunt revoltati de faptul ca vor trebui sa priveasca "o autostrada care le trece pe la fereastra". Pasarela va fi construita foarte aproape de blocurile de pe bd. Nicolae Titulescu (in proiectul initial erau circa 10 metri, iar acum a fost modificat la 15 metri de geamurile locatarilor).


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.