puternic. Un purtator de cuvant al companiei Mandala Airlines, ce opereaza cu preturi reduse, a anuntat ca mai multe persoane au supravietuit impactului, contrazicand informatiile initiale ce sustineau ca toti pasagerii si-au pierdut viata. Pot
puternic. Un purtator de cuvant al companiei Mandala Airlines, ce opereaza cu preturi reduse, a anuntat ca mai multe persoane au supravietuit impactului, contrazicand informatiile initiale ce sustineau ca toti pasagerii si-au pierdut viata. Potrivit directorului companiei, Asril Tanjung, cauzele accidentului sunt investigate, iar o actiune criminala este foarte putin probabila. Avionul s-a prabusit peste o importanta zona rezidentiala din capitala provinciei Sumatra de Nord. Aeronava s-a rupt in bucati si a incendiat numeroase case si autoturisme, provocand o panica generala. "Am sosit cam la zece minute dupa ce s-a produs accidentul. Peste tot erau imprastiate cadavre ce inca ardeau", a povestit un martor ocular. "Aproximativ zece case au ars complet. Avionul s-a facut bucati. Doar partea din spate se mai distingea", a adaugat el. in primele momente ale dramei, supravietuitorii au fugit disperati strigandu-si apropiatii. Printre pasageri s-a aflat si guvernatorul provinciei Sumatra de Nord, Rizal Nurdin, insa, aseara, soarta oficialului era incerta. O asistenta de la spitalul Adam Malik, din localitate, a povestit ca centrul medical a fost cuprins de haos, pe masura ce erau aduse victimele tragediei. Alte surse medicale au declarat ca numeroase cadavre sunt carbonizate complet. "Ambulantele sosesc si pleaca intr-un ritm extrem de alert, aducand victime, atat pasageri, cat si localnici. Unii sunt inca in viata, altii sunt deja morti", a povestit asistenta, citata de Reuters. Conform datelor furnizate de compania aeriana, avionul a fost fabricat in 1981 si mai putea zbura in conditii optime inca opt ani. "Pentru moment, afirmam ca accidentul a fost provocat de o neregula aparuta la decolare, insa nu stim daca este vorba de o defectiune a motoarelor sau o eroare umana", a comentat Tanjung. Aparatul, ce urma sa efectueze o cursa catre Jakarta, s-a prabusit la numai 500 de metri de capatul pistei. Situat la 1.425 de kilometri nord-vest de Jakarta, aeroportul din Medan este principala escala pentru ajutoarele umanitare catre provincia Aceh, afectata de valurile tsunami in decembrie 2004.

Schimbarea polilor magnetici, posibila cauza a accidentelor

Lantul de accidente aviatice petrecute in intreaga lume in ultima luna poate fi generat de schimbarea polilor magnetici ai Pamantului, schimbare care se desfasoara in prezent si are ca termen limita anul 2012, au declarat pentru AM Press surse din cadrul Departamentului Aviatiei Civile. "Schimbarile magnetice pot afecta atat sistemele de orientare ale avioanelor, cat si calculatoarele. O simpla eroare e suficienta pentru ca un avion sa nu se inscrie pe coridorul de zbor pentru aterizare", au mai spus sursele. Numai in luna august si-au pierdut viata in accidente aeriene cateva sute de persoane.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.